ریابکوف در واکنش به ادعای پنتاگون درباره بی خبری از اطلاعات مرتبط با ممنوعیت پرواز جنگنده های آمریکائی در مناطق کاهش تنش در سوریه گفت: آمریکا تمامی اطلاعات مرتبط با این موضوع را دارد.

آمریکا تمامی اطلاعات مربوط به توافق کاهش تنش در سوریه را دارد

به گزارش «قدس آنلاین»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که روسیه و سایر کشورهای متعهد به توافقنامه مناطق کاهش تنش در سوریه تمامی اطلاعات مربوط به آن را در اختیار آمریکا قرار داده اند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: من به لحاظ فنی و نظامی اظهارات پیشین مقامات وزارت دفاع مان را در این باره تأئید می کنم؛ پس از حمله آمریکا به پایگاه هوائی الشعیرات، توافق با آمریکا درباره همکاری به منظور کاهش تنش میان دو کشور را به حالت تعلیق درآوردیم.

اظهارات «سرگئی ریابکوف» در واکنش به سخنان روز گذشته «جِف دِیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است که مدعی شده بود ارتش روسیه اطلاعات مرتبط به ممنوعیت پروازهای جنگنده های آمریکائی در مناطق کاهش تنش در غرب سوریه را در اختیار پنتاگون قرار نداده است!

لازم به ذکر است، آمریکا جمعه ۷ ماه می سال جاری میلادی به بهانه ادعائی حملات شیمیایی سه شنبه ۴ مِی سوریه در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه استان ادلب در شمال غربی سوریه، با کشتی‌ های جنگی خود در دریای مدیترانه حملات موشکی را علیه پایگاه هوائی «الشعیرات» واقع در جنوب شرقی استان حمص در سوریه به انجام رساند.

روسیه نیز پس از این تجاوز آشکار اعلام کرد که در واکنش به این اقدام توافق همکاری و هماهنگی اطلاعاتی با آمریکا درباره پرواز بر فراز برخی مناطق در سوریه را لغو می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.