وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم به ویژه طبقات ضعیف رضایتمندی خوبی از طرح سلامت دارند و علاقمند به ادامه طرح تحول سلامت در کشور هستند.

مردم علاقمند به ادامه طرح تحول سلامت در کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسن قاضی زاده هاشمی بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از طرح‌های درمانی و بهداشتی و فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب اظهارداشت:حداقل ۷۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان فاطمه (س) میاندواب افزوده می‌شود و بخش‌هایی از جمله‌ام. آر. آی در آن ایجاد می‌شود.

وی افزود: ساخت کلینیک تشخیص بیماران سرطانی از دیگر طرح‌های شهرستان میاندوآب است که اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب نیز گفت: امسال فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا (س) میاندوآب به بهره برداری می‌رسد و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سهراب حیدری افزود: این طرح باید در سال ۸۴ به بهره داری می‌رسید اما ۱۰ سال در روند عملیات عمرانی آن وقفه ایجاد شد و با پی گیری‌های صورت گرفته در سال ۹۴ عملیات آن دوباره از سرگرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب ادامه عملیات بیمارستان دوباره از محل منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شد.

حیدری با بیان اینکه، این طرح جزو طرح‌های ملی است گفت: اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل این طرح باید از طریق منابع ملی تخصیص می‌یافت ولی با شرایط پیش آمده ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: به علت اینکه در گذشته در مراحل ساخت بیمارستان نظارت خوبی نشده و طرح مورد نظر با نیازهای امروزی تناسب نداشت، تغییراتی در طرح آن لحاظ شد و مساحت آن از هفت هزار مترمربع به ۱۰ هزار مترمربع افزایش یافت.

حیدری گفت: علاوه بر تجهیزات تنها برای عملیات عمرانی این طرح ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

وی بیان کرد: شهرستان میاندوآب دارای ۲ بیمارستان و هر کدام دارای ۱۵۰ تخت است و با افتتاح فاز دوم بیمارستان فاطمه (س) تعداد تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان به حدود ۴۰۰ تخت افزایش می‌باید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب همچنین بیان کرد: طرح بهداشتی کلینیک تخصصی هم در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع و با برآورد اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در محوطه بیمارستان فاطمه (س) اجرا و امسال به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری اضافه کرد: با بهره برداری از این کلینیک، پزشکان تمام تخصص‌های رشته پزشکی در دو نوبت صبح و عصر به بیماران خدمات ارائه خواهند داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار و نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از طرح فاز دوم بیمارستان فاطمه (س) و کلینیک تخصصی و تشخیص بیماران سرطانی در این شهرستان بازدید کرد.

بازدید از بخش‌های درمانی بیمارستان فاطمه (س) و نحوه ارائه خدمات به بیماران از دیگر برنامه کاری سفر یک ساعته وزیر بهداشت به میاندوآب بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.