نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز بیکاری تنها منحصر به جوانان جوینده کار نیست، گفت: امروز ۱۷ هزار کارگاه تولیدی ما تعطیل شده است.

امروز ۱۷ هزار کارگاه تولیدی ما تعطیل شده است / بیگانگان گره ای از گره های هیچ ملتی باز نکرده اند

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز در جمع اعضای شورای مرکزی و مجمع عمومی جامعه مدرسین و علما و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، اظهار داشت: جایگاه رهبری و ایمان و اعتقاد مردم و حضور در صحنه های مختلف از مولفه های قدرت در کشور ما محسوب می شود.

وی افزود: آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته، بصیرت و وظیفه شناسی مردم در صحنه های مختلف بوده است.

رئیسی با بیان اینکه ایران به عنوان نقطه امید برای مظلومان و محرومان عالم شناخته می شود تصریح کرد: با وجود همه این افتخارات ما در درون کشور با مشکلاتی مواجه هستیم که به اعتماد و قدرت ملی خدشه وارد می کند.

امروز ۱۷ هزار کارگاه تولیدی ما تعطیل شده است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رضایت مندی و اعتماد مردم و کارآمدی ارکان نظام، قدرت ما را افزایش داده است تأکید کرد: ما با مشکلات فزاینده ای در کشور روبرو هستیم و شرایط سختی داریم، امروز بیکاری تنها منحصر به جوانان جوینده کار نیست. امروز ۱۷ هزار کارگاه تولیدی ما تعطیل شده است و هر روز به این رقم افزوده می شود. بخش اعظمی از کارخانه ها نیز از محور تولید خارج شده اند.

رئیسی با اشاره به اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه برون رفت از مشکلات گفت: مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را به عنوان نسخه برون رفت ما از مشکلات و ایمنی در برابر تکانه های ایجاد شده از سوی دشمنان معرفی کردند.

وی درباره دو مفهوم اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مقام معظم رهبری، دو قید  اقدام و عمل را جهت انگیزه ای برای یک کار متفاوت اعلام داشتند اما با این وجود امروز در هر کوی و برزنی با فقر مطلق روبرو هستیم و بیکاری به نحوی است که بسیاری را دچار استیصال کرده است.

رئیسی ادامه داد: ما باید بخش خصوصی را توانمند سازیم و این کار دولت است که فضا را برای بخش خصوصی فراهم کند و واقعا سرمایه های کشور و توانمندی خودمان را باور داشته باشد. آقایان در مناظره ها می گویند شما چگونه می خواهید سالی یک میلیون شغل ایجاد کنید، اگر مسکن مهر را تعطیل نمی کردید، اگر نقدینگی موجود در جامعه را به سمت اقتصاد کشور می بردید، اگر نفت را خام فروشی نمی کردید و اگر از دریا برای تولید ناخالص ملی مان بیشتر استفاده می کردیم یا فضای مجازی را که امروز فقط به سطح آن توجه می شود، برای ایجاد شغل به کار می گرفتید، امکان داشت.

برنامه مان را برای حل بحران بیکاری ارائه می کنیم

وی تصریح کرد: دولتی باید بر سر باشد که کار کند و  مدیریت جهادی و انقلابی را بر کشور حاکم کند. ما معتقدیم می توانیم اما آقایان می گویند از کجا می شود؟ دولت باید برای یارانه‌ها و کسانی که با همان یارانه زندگی خود را می چرخانند فکری کند. حل مشکل، برنامه‌ریزی می خواهد. جهاد سازندگی یکی از ثمره های انقلاب بود که تعطیل و در وزارت کشاورزی ادغام شد که ای کاش کشاورزی در جهاد ادغام می شد. ما باید مجددا جهاد سازندگی را احیا کنیم و آن را در سرتاسر کشور گسترش دهیم.

نامزد انتخابات با بیان اینکه ما می توانیم کار اقتصادی در آستان قدس رضوی انجام دهیم اما هر کار اقتصادی در شان ما نیست، ما باید ببینیم که اولویت محرومان چیست؟ گفت: ما معتقدیم با تکیه و اعتماد به نیروها و سرمایه های کشور و تحول در مدیریت کشور و تغییر نگاه نسبت به توانمندی های مان، می توانیم مشکل بیکاری را ریشه کن کنیم و این را با علم و مطالعه می گوییم.

رئیسی ادامه داد: ما برنامه مان را برای حل بحران بیکاری ارائه می کنیم و معتقدیم باید نخستین گام را برای این کار در روز انتخابات برداریم و در مدیریت کشور تغییر ایجاد کنیم و با همفکری و همراهی جمع علمایی که در این جلسه حضور دارند، برای حل مشکلات کشور حرکت کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه صحبت های خود گفت: درصد قابل توجهی از ایرانیان در اتاق های علم و فناوری آمریکا و اروپا حضور دارند و هنرمندان حوزه فیلم و سینما که در داخل امکان فعالیت آنها وجود ندارد از سوی رسانه های کشورهای اطراف جذب شده اند.

بیگانگان گره ای از گره های هیچ ملتی باز نکرده اند

وی با بیان اینکه مشکلات کشور مختص به یک شهر یا استان خاص نیست، افزود: نگاه به مردم و توانمندی های آنها باید اصلاح شود. نگاه به منابع کشور به غیر از بودجه است؛ چنانچه ظرفیت این منابع فعال شود، امکان برون رفت از مشکلات وجود دارد.

رئیسی در ادامه با اشاره به نگاه به بیگانگان اضافه کرد: این نگاه به غیر از تعامل است و تعامل حتمی است اما تعاملی که عزتمندانه و متناسب با اقتدار نظام باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بیگانگان گره ای از گره های هیچ ملتی باز نکرده اند که دومی اش ما باشیم. معطل نگه داشتن کشور به گونه ای که دیگران برای ما گره گشایی کنند خطا است.

نامزد انتخابات در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه دولت بایستی خودش اهل کار باشد، افزود: دولت برای آنکه بخواهد در عرصه کار، کارآمدی داشته باشد، نباید تاجر باشد. کاری که ایجاد می‌شود باید توأم با کرامت باشد به طوری که مردم احساس کنند عزتشان مورد خدشه واقع نشده است.

رئیسی با اشاره به توجه دولت به بخش خصوصی گفت: متاسفانه امروز دولت در همه عرصه ها حضور دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.