معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اعلام "ما تشکیل دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را قبول نداریم"، هدف از دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس‌جمهور آمریکا را تبیین کرد.

جهاد اسلامی: تشکیل دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را قبول نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، زیاد النخاله معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما تشکیل دولت فلسطین در مرزهای 1967 را قبول نداریم و این راه حل را نمی‌پذیریم.

وی با انتقاد شدید از آنچه در سند سیاسی حماس درباره توافق ملی بر سر پذیرش دولت فلسطین در مرزهای 1967 مطرح شده است، گفت: آیا کسانی مانند جهاد اسلامی و دیگران که تشکیل دولت در مرزهای 1967 را قبول ندارند، غیرملی هستند؟

نخاله با بیان اینکه این سند به احساسات همرزمان ضربه می‌زند، تأکید کرد: حماس و جهاد اسلامی باید در مقاومت و آزادسازی شریک باشند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی درباره سفر محمود عباس به آمریکا و دیدار او با دونالد ترامپ گفت: هدف از این دیدار بازگشت به مذاکرات مطابق نظر اسرائیل است.

وی گفت: مبادا استقبال پرشور از محمود عباس در کاخ سفید رشوه‌ای برای قبول راه حل فاجعه‌بار آمریکا برای مسأله فلسطین باشد. 

وی از دل بستن به رئیس‌جمهور آمریکا و توانایی او برای ارائه راه حل عادلانه مسئله فلسطین انتقاد کرد و از محمود عباس خواست که از اقدامات خود علیه نوار غزه، صرف نظر کند.

نخاله با بیان اینکه به انتفاضه قدس خیانت شده است، خواستار پیروزی اعتصاب اسرا و توقف هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

جنبش حماس در سند جدید خود برپایی دولت مستقل و کامل دارای حاکمیت ارضی فلسطین را بر اساس مرزهای 1967 (به‌جای 1948) مد نظر قرار داده است و حق بازگشت پناهجویان و آوارگان فلسطینی را به‌عنوان توافق ملی مشترک قلمداد نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.