رییس جمهور عصر شنبه از نمایشگاه تولیدات شرکتهای دانش بنیان که در حاشیه همایش معلم، تولید و اقتصاد دانش بنیان در محل سالن اجلاس سران برگزار شده بود، بازدید کرد.

روحانی از نمایشگاه محصولات شرکتهای دانش بنیان بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام حسن روحانی در بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با غرفه داران و با توضیح مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، در جریان روند فعالیتها و تولیدات شرکتهای دانش بنیان قرار گرفت.

در این نمایشگاه ۵۲ شرکت دانش بنیان، ۵۶ محصول جدید به ارزش ۱۷۷ میلیارد تومان در حوزه های مختلف به معرض نمایش گذاشتند. اکثر این شرکتها با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

در این مراسم همچنین گزارشی از عملکرد مقایسه ای صندوق نوآوری و شکوفایی در فاصله سالهای ۹۲ تا ۹۶ ارائه شد.

بر مبنای این گزارش تعداد شرکتهای دانش بنیان در سال ۹۲، فقط ۳۳ واحد بود که در سال ۹۶ به ۳۰۳۲ شرکت افزایش یافته و ۹ هزار و ۲۰۰ درصد رشد داشته است. سرمایه تادیه شده صندوق نیز از ۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۰۳۳ میلیارد تومان در سال ۹۶ ارتقا یافته که رشدی ۸ هزار و ۱۰۰ درصدی را شاهد بوده است.

تنوع خدمات ارائه شده از تنها یک خدمت در سال ۹۲ به ۲۰ نوع خدمت در سال ۹۶ افزایش یافته، تعداد شرکتهای ارائه دهنده طرح از ۴۸ شرکت در سال ۹۲ به ۲۲۰۳ شرکت، تعداد درخواستهای ارائه شده از ۵۱ درصد به ۳۵۳۳ درخواست، تعداد مصوبات طرحها از ۴ مصوبه به ۱۹۴۷ مصوبه و رقم مصوبات طرحها نیز از ۳ میلیارد تومان در سال ۹۲، به ۱۰۶۷ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافته اند.

همچنین دستاورد صندوق در ۱۱ زمینه برابر با رقم صفر بوده که در فاصله سال ۹۲ تا ۹۶ به ترتیب، مبلغ پرداختی تسهیلات طرحها از رقم صفر به ۴۶۴، خدمات توانمندسازی به ۴۲۳۰ نفر ساعت آموزش و مشاوره، تعداد دفاتر کاری برای شرکتهای دانش بنیان به ۱۳۳ دفتر، ظرفیت اهرمی ایجاد شده به ۱۱۰۴ میلیارد تومان، مبلغ پرداختی برای انواع خدمات به ۷۴۶ میلیارد تومان، تعداد طرحهای خاتمه یافته موفق به ۴۳۸ طرح، تعداد نمونه محصولات توسعه یافته (قرض الحسنه) به ۲۸۳ محصول، تعداد خط تولید ایجاد شده (تسهیلات تولید صنعتی) به ۳۱ خط تولید، قراردادهای پوشش داده شده با صدور ضمانتنامه به ۸۴۹ میلیارد تومان، قراردادهای فروش محصولات از طریق لیزینگ به ۷۷ میلیارد تومان و اشتغال ایجاد شده از رقم صفر به ۵۶ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.