اراک- کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنا داریم درها را به روی مدیریت جوانان بگشاییم گفت: گزارشات حاکی از تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانجات است و این امری نگران‌کننده است

تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانجات نگران‌کننده است/ بنا داریم درها را به روی مدیریت جوانان بگشاییم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار داشت: اعیاد شعبانیه را به شما مردم، فرهیختگان، زنان و مادران،علمای اعلام، دانشگاهیان، طلاب، کسبه، کشاورزان، کارگران عزیز و پرتلاش، تبریک و تهین عرض می‌کنم، حضور در جمع نورانی و ملکوتی شما توفیقی برای بنده است.

وی افزود: در اینکه در جمع خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمع فرهیختگان و دغدغه مندان استان مرکزی هستم جای خرسندی است و این محبت شما به بنده به اعتبار آن است که مرا در کسوت یک خادم می‌بینید و این افتخار من است که خادم مردم بوده و هستم.

‌رئیسی تصریح کرد: من به محضر شهدای مقدس عالیقدری که در محضرشان هستیم و شهدای استان و خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر و تشکر دارم، به علمای بزرگی که از این استان برخواسته و تاثیر گذار در حوزه علمیه‌ها بوده اند به وی‍ژه آیت الله اراکی و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که خود را مدیون معظم له می‌دانیم سلام و درود می‌کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: چند نکته را باید به حضورتان عرض کنم، نکته نخست افتخارات بزرگی در طول انقلاب اسلامی به وجود آمد، هیچ قرار دادی نمی‌توانند در منطقه رقم بخورد مگر رضایت ایران اسلامی وجود داشته باشد و ما دور شدن سایه جنگ را مدیون شهدا و حضور مردم می‌دانیم و رمزش حضور با بصیرت جوانان غیور در صحنه‌ها است و این سایه جنگ به وسیله قراردادها نمی‌تواند باشد.

وی عنوان کرد: امام فرمودند باید مردم باور بود و جوانان را باور داشت، و اینکه کارها باید به دست جوانان غیور ما باید گره‌ها باز شود مورد باور امام(ره)، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری است و تا ملت را باور نکنیم چشممان به گره گشایی بیگانگان هستیم.

وی افزود: بنا داریم درها را به روی مدیریت جوانان بگشاییم و از سویی دیگر، کارگران را در کارگاه‌هایی که یکی پس از دیگری بسته می‌شود، نه تنها ان که کاری ندارد بلکه آنها که کار خود را از دست می‌دهند مایه نگرانی است.

‌رئیسی تصریح کرد: گزارشات حاکی از تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانجات است و این امری نگران‌کننده است و تا کجا این وضع را می‌شود دنبال کرد، آیا مشکل نقدینگی در کارخانجات ما غیرقابل برطرف شدن است و نقدینگی در کشور کم است؟ اگر نیمی از نقدینگی که در این دولت انجام شده در جهت تولید و اشتغال وارد شده بود، شاهد این مشکلات نبودیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر این نقدینگی در تولید خرج می‌شد این مشکلات حل می‌شد، چندسال است که مردم استان مرکزی و اراک از الودگی هوا رنج می‌برند و سوال این است که آیا این مشکلات آلودگی هوا قابل حل نیست و تنها با جلسه و تصویب صورتجلسه‌های اجرا نشده گذراند، آیا این مشکلات قابل حل نیست؟

وی ادامه داد: ما معتقدیم زمان و فصل حرف به سرآمده و موقع عمل است و باید این مشکلات پایانی داشته باشد، در برنامه کاری نظر آقایان این است که هیچ راهکاری وجود ندارد و نمی توان کار کرد ولی ما معتقدیم باید مشکلات حل شود و قابل حل شدن است، یا اعلام شود این موضوع امکان پذیر نیست، سال‌هاست آلودگی هوا از رنج‌های استان مرکزی است که باید پایان پذیرد و معتقدیم این موضوع آلودگی هوا باید پایان داشته باشد.

‌رئیسی عنوان کرد: مسئله بعد درباره کارگاه ها و کارخانجات است، بحث شعارهای انتخاباتی نیست ولی معتقدیم می‌توان کارخانجات تولید شده را به مدار تولید آورد که این دغدغه مردم شده، امشب می‌بینم برخی کاغذهایی درباره هپکو به دست گرفته‌اند و برخی آماده کار هستند و اقدام بسیار سریع و انقلابی برای حل مشکلات کارخانجات صنعتی برای بازگشت به مدار تولید آن هم نه یک شبه بلکه معتقدیم سالانه ۲۵ درصد این مراکز و کارخانجات می‌تواند در مدار تولید قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسئله فقر بسیار رنج آور است در مناطق این استان مردمی هستند که تمام درامدشان یارانه است، سوال و حرف من کسانی است که هیچ درآمدی ندارند و سوال این است آیا دولت وظیفه دارد یا ندارد؟ من به برکت حکم آستان مقدس رضوی که یکی از وظایفش رسیدگی به فقراست به فقرا بسیار سرزده‌ام شرایط در کشور در بخش فقر مطلق خوب نیست و بعنوان دولت نمی‌توانیم با منابعی که قابل تامین است مشکل را حل کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما معتقدیم مشکل کشور مشکل کمبود منابع و نه درآمد و بودجه نیست، مشکل کشور ما کمبود نقدینگی، منابع و کار نیست و این کشور ثروتمند باید نقدینگی اش، خاک و آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی اش و به راه انداختن چرخ‌های تولیدش باید بال مدیریت حل شود زیرا مشکل کشور ضعف مدیریت اجرایی اش است.

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: ظرفیت‌هایی داریم که اگر احیا شود مشکلات حل می‌شود مردم چقدر چشم انتظار هستند، هرکار ایراداتی دارد خوب باید حل می‌شد اما اینکه در هرسال مثلا پیشرفت مسکن مهر ۶درصد روا نیست و آیا این تنها راه حل است و معتقدیم دولت می توانست باز از روی آرمانی نمی‌گویم در سال اول مسکن مهر در سراسر کشور می‌تواند تامین شود.

وی ادامه داد: الان آقایان در تبلیغات می‌گویند در سال جاری مسکن مهر را تحویل می‌دهیم، اگر قابل حل بود که این طولانی شدن موجه نیست و از سویی همه معتقدند این مسکن تولید کننده کار است.

ما ۷۰۰هزار ازدواج در سال داریم، علاوه براین بافت‌های فرسوده داریم، شهرهایی داریم که باید وضع حاشیه نشینی روشن شود زیرا اینها کسانی هستند که به دلیل مشکلات روستایی پیش امده به حاشیه شهرها امده اند و اینها محترمند و باید رفاه از هرنظر برای آنها حل شود و حاشیه شهرها نباید رها شود باید مشکلاتشان که قابل حل است برطرف شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: موضوع موضوع فرهنگیان و آینده سازان کشورند، همانطور که در مناظره گفتم نمی‌توان در حرف و جلسه کاری کرد، برخی که از آورده خود در صندوق فرهنگیان وامی بگیرد می‌پرسد داراییشان کجاست باید مشکلات فرهنگیان را با کرامت حل کرد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: امام علی(ع) فرمود یا از کیش تو هستند یا همچون تو انسان بنابراین باید مشکلات مانند کار که امروز می‌بینیم پدر کار نداشت فرزند هم بیکار شده، آلودگی هوا حل شود و این با تغییر وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور انجام شود و معتقدیم با منابع موجود و باتوجه به قانون مصوب توسعه ششم توسعه می‌توان مدذیریت کرد چون مشکل کشور ما مسئله مدیریت اجرایی است و چهره کریه فقر را از چهره زیبای جامعه زدود و بحران کارگری را از این کشور کاملا دور کرد به طوری که مشکل بیکاری نداشته باشیم.

وی بیان کرد: همانطور که قانون تعیین کرده از ۱۲درصد بیکاری باید به ۸درصد برسد و اگر نمی‌توانند بگذارند آن که می‌تواند این کار را نجام دهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این اصل قانون اساسی است، که می‌گوید اصل قانون اساسی است بعد توسعه و محیط زیست تهدید می‌شود ولو اینکه کارخانه درآمد دارد، اگر می‌شود کارخانه کار کند و از سویی محیط زیست سالم بماند اگر این کار بتوان باید انجام شود اگر نشود، اهمیت با حفظ محیط زیست است و قانون اساسی می‌گوید محیط زسیت اولویت است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: طبق قانون که داریم باید عفاف و حجاب باید رعایت شود در عرف شرعی و فرهنگی قومیتی خود پوششیبرای عفیفه بودن دارند همانطور که  در جنوب کشور، کردستان به گونه ای است، قانون مسئله حجاب را می‌گوید و من مسئله را بالاتر می‌بینم و آن عفاف است و عفتی که باید هم مرد باید داشته باشد هم زن عفیفه باشد و این اصل مهم کشور ماست.

وی افزود: همه باید حیا داشته باشند و حیا اصل مهم اخلاقی است که همه جامعه در پرتو این حیا توسعه می‌یابد و امروز براساس تربیت این حیا در چهره مردم ما وجود دارد و این حیا می‌تواند بسیاری مشکلات را برطرف کند.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: در شورای انقلاب فرهنگی طرحی ۲۲بندی هست که به جای آنکه به وزارت ارشاد واگذار شود باید به وزارت ارشاد واگذار شود چرا که این امری فرهنگی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع مالیات گفت: در بحث مالیات دو موضوع است اگر گفتیم بخش مالیات افزایش داشته اگر بگوییم از خوش حساب گرفتیم کار بزرگی نکرده‌ایم، اما آن یقه سفیدها که بدحساب بوده و قاچاق می‌کند، باید از این یقه سفیدها گرفت، طرح داریم.

حجت الاسلام رئیسی افزود: سامانه جامع اطلاعات که چند بخش یعنی نظام بانکی و تسهیلات ارائه شده هر فرد را نمایش دهد، دوم مسائل بازرگانی، سوم نظام گمرکات نمایش دهد و چهارم بخش نظارت پشت ویترین نشان داده شود و آن وقت قطعا ان بخش‌ها که فرار مالیات دارند قابل دریافت است، چرا شفافیت را انجام ندهیم و چه کسانی می خواهند محرمانه سازی در جامعه باشد ما دنبال شفافیت هستیم و دنبال آن هستیم شرایط اقتصادی پشت ویترین قرار گیرد و مردم در جریان باشند.

وی بیان کرد: در چندسالی که در سازمان بازرسی بودیم رهبرمعظم انقلاب پیامی درباره فساد اقتصادی پیام دادند و ما دستگاه‌های اجرایی را بررسی کردیم و مدیران عالی و میانی را دعوت کردیم ببینید آسیب شناسی انجام شده و چرا باید این ایرادات وجود داشته باشد به رغم آسیب شناسی انجام شده درحالیکمه معتقدیم قابل آسیب شناسی و حل است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: آخرین مطلب، از شما سپاسگذارم این وقت شب و عذرخواهی می‌کنم و یقین داشته باشید هرکار بخواهم بکنم کمک شما مردم پشتوانه بزرگی برای دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: در رابطه با برجام، در مناظره گفتم اینجا هم می گویم سندی است از توافق اما در اجرا نیاز داریم تغییر بدهیم کارهایی کردیم و چکی که داریم باید با تلاش و کاری که می‌کنیم باید نقد کنیم و این دولت توان نقد کردن آن را ندارد و ما بنا داریم چک برجام را نقد کنیم.

حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: دولت مستقر،  دو راه دارد نخست اینکه بگوید اقداماتی انجام داده و این کارها را کرده و اینها در میانه و ناقص است و راه دوم در این است که رقیب هراسی کنند و مردم را از رقبا بترسانند، و انشالله آنچه خیر و برکت است اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.