کارگردان سریال «پایتخت ۵» گفت: ایده ساخت «پایتخت ۵»، زمانی برای ما جدی‌تر شد که مؤسسه فرهنگی اوج، برای تهیه و تولید آن پیش قدم شد.

سیروس مقدم: با حمایت سازمان اوج پایتخت٥ راه افتاد+ تصاویر تست گریم

به گزارش «قدس آنلاین»،  سریال «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده با مشارکت سازمان هنری اوج دوشنبه در منطقه شیرگاه استان مازندران مقابل دوربین می‌رود.

الهام غفوری تهیه کننده در این باره گفت: تصویربرداری فصل پنجم سریال «پایتخت» از روز دوشنبه در منطقه شیرگاه آغاز می‌شود.

وی همچنین افزود: تست گریم بازیگران انجام شده است و گروه تولید با مهیا سازی لوکیشن‌ها و شرایط تولید وارد فاز تصویر برداری خواهند شد.

سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت» نیز در خصوص ساخت فصل پنجم سریال پایتخت گفت: حدود دو سال از پخش «پایتخت ۴» می‌گذرد و در طی این دو سال، هر جا که رفتیم، هر که را که دیدیم، با هر که هم صحبت می‌شدیم، به طرق مختلف سراغ «پایتخت ۵» را می‌گرفتند. گویی با دیدن من، ‌ یاد گمشده‌ای می‌افتادند یا دلتنگ خانواده نقی می‌شدند و یا عیدها، سر سفره هفت سین و...احساس می‌کردند چیزی کم دارند.

مقدم ادامه داد: گروه ما در این فاصله سریال «علی البدل» را ساخت. سریالی متفاوت، سخت و جذاب، اما مخاطب، باز هم سراغ «پایتخت» را می‌رفت و «علی البدل» را با «پایتخت» مقایسه می‌کرد و این مسئولیت ما را سنگین تر می‌کرد.

کارگردان «زیر هشت» در ادامه بیان داشت: ایده ساخت «پایتخت ۵»، زمانی برای ما جدی تر شد که موسسه فرهنگی اوج، برای تهیه و تولید آن پیشقدم شد. من به دلیل همکاری مشترکی که طی این سالها با موسسه اوج داشتم و کار مشترک دیگری به نام «هنگام بیداری» با هم پیش می‌بردیم، شناخت خوبی از آنها داشتم و از آنجایی که این موسسه، سابقه و تولیدات قبلی‌اش نشان می‌دهد دغدغه‌های فرهنگی و ارزشی مبتنی بر تولید آثار فاخر، مردمی و ارزشمند داشت، احساس کردم که این همکاری قطعاً از روی شناخت و منطق انجام پیش خواهد رفت. من در جایی دیگر هم گفته‌ام، اگر موسسه اوج پا پیش نمی‌گذاشت و ما را در چتر حمایتی مادی و معنوی خود قرار نمی‌داد، شاید باز هم مردم شانس دیدن پایتختی دیگر را پیدا نمی‌کردند و این خود، اهمیت حضور آنها و تلاش‌شان را برای تولید «پایتخت ۵»، روشن تر می‌نماید.

کارگردان سریال «علی البدل» ادامه داد: از آنجایی که موسسه اوج دارای اساسنامه و هدفمندی روشن در تولید آثار فرهنگی است و همانا سرمایه گذاری و نظارت در تولید آثار ارزشمند و پر محتوا و مردمی، هدف غایی آنها است، این بار قصه و سوژه سریال «پایتخت ۵»، در راستای همین اهداف فرهنگی و منطبق بر آرمانهای این موسسه و سازمان صدا وسیما خواهد بود.

کارگردان سریال «چک برگشتی» اظهار داشت: برای پر کردن این خلأ و نیاز مردم به دیدن «پایتخت»، با هم اندیشی و تبادل افکار فیمابین، تصمیم گرفته شد که مسئولیت محتوایی، اجرایی و تولید «پایتخت ۵» هم در لیست سفارش‌های این موسسه و در کنار چندین و چند فیلم، سریال، آثار مستند و... قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در قصه «پایتخت» و هنگام بیداری و ... مسئله سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، عشق و تحکم خانواده، احترام به والدین، حس وطن دوستی و خداپرستی و دشمن ستیزی و ده‌ها موضوع انسانی، ‌ اجتماعی، ‌ مذهبی و سیاسی و اقتصادی در میان است و تلاش دارد تا به فضای وحدت در جامعه، ایجاد امید در مردم، ساده زیستی، خدا ترسی، اتحاد اقوام به شکلی سالم و سازنده کمک نماید، طبیعی است که موسسه اوج با تفکر و بررسی‌های همه جانبه، ‌ از چنین آثاری حمایت کرده و با نظارت و درایت شرایط مساعدی را برای پیشرفت این گونه آثار مهیا سازد.

مقدم گفت: «پایتخت ۵» سریال سختی است، به مسائل و فضاهایی ورود می‌کند که برای خود ما هم تازگی دارد، به همین دلیل از همان ابتدا با مشارکت اوج و معرفی چند مشاور توسط آنها و دیدن فیلم‌های مستند و غیر مستند در اوج جلسات مشترک، فیلم‌نامه به لحاظ محتوایی، کارشناسانه و با پژوهش پیش رفت و حضور موسسه اوج باعث تسریع در کار نگارش و تصویربرداری خواهد شد.

وی در خصوص سبک روایت فیلم‌نامه گفت: درحال حاضر نمی‌شود فیلمنامه را لو داد، اما به طور کلی می‌شود گفت که قصه فضایی جدید و شیرین دارد، چندین سفر به خارج از کشور و، شمال و جنوب ایران باید انجام شود و کلا سریال در فصل جدید بسیار پر لوکیشن است.

مقدم در پایان گفت: موضوعاتی ویژه و خاص در قصه فصل پنجم طرح می‌گردد که امیدوارم این تلاش مشترک با حمایت مدیران سازمان صدا و سیما پایه گذار اثری آبرومند و قوی تر از پایتخت‌های قبل برای مخاطبان شریف ایرانی باشد.

سریال «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری با مشارکت سازمان هنری اوج دوشنبه این هفته در منطقه شیرگاه استان مازندران مقابل دوربین می‌رود. عوامل سریال عبارتند از: تهیه کننده:الهام غفوری، کارگردان :سیروس مقدم، طراح و سرپرست نویسندگان:محسن تنابنده، بازیگران:محسن تنابنده، احمدمهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری، ساراونیکا فرقانی، مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، سلمان خطی و...، مدیر تصویربرداری:فرشاد گلسفیدی، گروه تصویر: وحید ملک محمدی، شمس الدین رئیس وند، امیرحسین آردهی، رضا احمدی، حسین ارقبایی، مدیرچهره پردازی:مجید اسکندری، مجریان گریم: مرتضی کهزادی، محبوبه تاتلاری، ایمان خیراندیش، سروش عباسی، مدیربرنامه ریزی:فهیمه کمالی، دستیاراول کارگردان:مصطفی تنابنده، منشی صحنه: آسیه معصوم زاده، دستیار کارگردان: میلاد منصوری، دستیار برنامه ریز: امین رنجبر، طراح صحنه ولباس:آرزوغفوری، گروه لباس: نسیم غضنفرزاده، ساهره جوانمرد، گروه صحنه: جواد فاضلی، احمد عبدالهی، ‌ محمد مرادی، مشاورهنری:عباس بلوندی، مدیرصدابرداری:امیرپرتو زاده، گروه صدابرداری: پرویز جلیلی، علی میرزاد، تصویربردار پشت صحنه:خسرو احدزاده، مدیرتولید:محموداتحادی، مشاور رسانه ایی: مجتبی احمدی، دستیارتهیه:محمدرضا آهی، عکاس: نادر فوقانی، مدیرتدارکات:آرش صالحی، دستیاران تدارکات:ابولفضل لطفی، سینه موبیل: ایمان احمدی، ایرج ابراهیمی، بدلکار: امیرحسین خنجری، حمل و نقل: رضا جنانی، محمدرضا عبدالله زاده، مازیار نوری، مسعود رحیمی، رضا خالقی و...

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.