مشهد- مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد از بررسی طرح ساخت اولین بیمارستان معلولان در مشهد خبر داد و گفت: جزئیات احداث این بیمارستان نیز در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

معلولان خراسان رضوی صاحب بیمارستان می شوند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد بر ضرورت شناسنامه‌دار کردن خیران و مجوزدار کردن مؤسسات خیریه درمانی تأکید کرد.
کلاهان که به بهانه هفته سلامت در تحریریه روزنامه قدس حاضر شده بود، گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن خیران و نیازمندان، اصل مغفول مانده‌ای است که باید به جهت شفاف‌سازی و نتیجه بهتر در حوزه خیرین سلامت انجام شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی سایت و سامانه این طرح افزود: اولین گام‌ها در این خصوص برداشته شده، هر چند مقاومت‌هایی از سوی برخی صورت می‌گیرد که البته دلیل آن روشن نیست.
وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت کشور حدود هشت سال است که راه‌اندازی و سازماندهی شده است، اظهار داشت: این مجمع در این مدت حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به وزرات بهداشت در حوزه سلامت کمک کرده است.
به گفته وی مجمع خیرین سلامت در حال حاضر ۲۵۰ شعبه در کشور دارد و حدود ۴۰۰۰ مرکز درمانی  توسط مجمع خیرین سلامت ساخته شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد با تأکید بر اینکه در نظر داریم خیران را از حوزه سنتی خارج کنیم، افزود: متأسفانه شرایط سنتی باعث شده تا خیرین برای درمان یک بیمار ۶۰ ساله مبتلا به بیماریِ سخت کمک کنند، اما برای کمک برای پیشگیری از بیماری یک جوان خودداری کنند.
کلاهان با انتقاد از برگزاری مجالسی با حضور بیماران نیازمند گفت: ما با  روبه‌رو کردن بیمار با خیر برای کمک‌رسانی بشدت مخالفیم و اعتقاد داریم باید حریم خصوصی افراد حفظ شود.
وی با نکوهش کردن اقدام‌هایی اینچنینی با عنوان «دلالان سلامت» افزود: برخی افراد با برپایی آیین‌هایی مانند گلریزان و جشن‌های گوناگون که در آن بیمار با خیر روبه‌رو می‌شود، دست به اقدام‌هایی می‌زنند که اصلاً زیبنده کارهای خیر نیست.

کارنامه یک ساله مجمع خیرین سلامت
وی در تشریح اقدام‌های مرکز خیرین سلامت مشهد نیز گفت: مرکز خیرین سلامت مشهد حدود یک سال است که راه‌اندازی شده و در این فاصله کوتاه اقدام‌هایی همچون ساخت یک پایگاه اورژانس در مشهد و ساخت icu، کمک در پروژه شیمی‌درمانی و احداث اولین اورژانس زنان در قوچان را انجام داده است که به دنبال ساخت اولین بیمارستان معلولین کشور در مشهد نیز هستیم.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد در پایان از برگزاری جشنواره فرهنگی مردمی «سلامت و زندگی» در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در بخش‌هایی مانند کاریکاتور، یادداشت، مقاله، نقاشی، خاطره نویسی و... اعلام خواهد شد.
به گفته وی یک برنامه تجلیل از پزشکان خیر و خیرین فرهنگی حوزه سلامت نیز در نظر داریم که در آینده برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.