اقدامات جهادسازندگی متوقف به جریان های سیاسی نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احسان الله رضا پور پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی تا سال ۸۶ به عنوان بخشی از پیکره بسیج، گفت: در آن زمان قانون اختیارات بسیج سازندگی ابلاغ و مصوب شد که این سازمان در پروژه های محرومیت زدایی، غیر انتفاعی و عام المنفعه ورود پیدا کند و صرفاً خدمت گذاری و خدمت رسانی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی به دیدار اعضای سازمان بسیج سازندگی پس از ۱۰ سال ازآغاز فعالیت این سازمان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار برلزوم شکرگزاری برای حضور در این سازمان تاکید داشتند.

مسؤل سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان اظهارکرد: فعالیت ها و اقدامات جهادسازندگی متوقف به جریان های سیاسی نیست زیرا معتقدیم محرومیت زدایی و خدمتگذاری به مردم باعث دلگرمی بیشتر آنها به نظام و انقلاب می شود.

وی ادامه داد: رسالت ما محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم است و این خدمتگزاری تعطیل بردار نیست به طوری که در ایام نوروز ۹۶ تعداد ۵۰۰ نفر در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

رضاپور با اشاره به اینکه پس از استقرار قرارگاه شهدای مدافع حرم، ۱۴ استان کشور وارد عمل شدند و برای مبارزه با ریزگردها و پدیده گرد و غبار فعالیت داشتند، اضافه کرد: در این اقدام جهادی ۵۰ هکتار از بیابان های خوزستان با کاشت نهال بیابان زدایی شد.

 وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر جهادگر در قالب اردوهای مختلف به مناطق متعدد اعزام  شدند که از این تعداد بیش از ۶۵۰۰ نفر در قالب ۲۲۰ گروه جهادی سازماندهی و در ۵۰۰ رستای محروم در مناطق مختلف کشور مشغول به فعالیت شدند.

مسؤل سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: جهادگران استان اصفهان در استان های اصفهان، کرمان، خوزستان، ایلام، کردستان، کهکلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و سیستان وبلوچستان فعالیت های مختلف جهادی در بخش های عمرانی، فرهنگی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال انجام دادند.

وی  انجام بیش از ۷۰ پروژه عمرانی از جمله پروژه های بهسازی مدارس، مساجد، حسینیه ها، غسالخانه و ... را از جمله ثمرات اقدامات جهادگران استان اصفهان برشمرد.

رضاپور یادآور شد: همچنین در بخش کارآفرینی و ایجاد اشتغال برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و آشنا کردن روستاییان با شبکه های بازاریابی اقدامات خوبی انجام شد.

وی اظهارکرد: سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان سال گذشته برای  ۳۷۳۲ نفر شغل ایجاد کرد و رتبه نخست ایجاد اشتغال در کشور را به خود اختصاص داد.

مسؤل سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه در بخش کشاورزی با هدف کمک به دولت در اجرای طرح های عام المنفعه فعالیت های خوبی انجام شده است، گفت: در زمینه تولید پروتئین خام، گوشت سفید، قرمز و تخم مرغ بیش از ۱۷۶۰ تن محصول تولید شده است که ازجمله این محصولات، تولید ۵۹۰ تن عسل، ۸۱۶ تن قارچ خوراکی ۳۵۱ کیلو زعفران بوده است.

وی همچنین به انجام ۹۵۰۰ هکتار بیابان زدایی با کاشت حدود ۲ میلیون اصله نهال  طی ۱۰ سال گذشته، افزود: از سال ۹۰ تاکنون با کاشت نهال و درختچه ۹۵۰۰ هکتار بیابان زدایی در استان اصفهان انجام شده است.

رضاپور خبر از افزایش ۶ برابری اعتبار وامکانات برای بیابان زدایی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر روز اردوهای جهادی  در قالب اردوهای جهادی برگزار می شود.  

وی یادآور شد: سال گذشته برای مقابله با پدیده ریزگردها در شهرستان های نایین، برخوار و سجزی نیز اقدامات چشمگیری انجام شده است.

مسؤل سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان، تصریح کرد: برای مبارزه با آنفلوانزا با اعزام ۵۵۹۱ نفر روز به مناطق مورد درخواست اداره کل دامپزشکی استان، برای معدوم کردن و رفع آلودگی ها با ایجاد پست های قرنطینه اقدامات لازم انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.