۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 526883

مشهد- شهردار طرقبه گفت: یکی از برنامه‌های کوتاه مدت طرقبه حل مشکل ترافیک مشهد- طرقبه بخصوص در ایام پر ترافیک است که علاوه بر استانداری نیازمند کمک راه و شهرسازی است.

طرقبه نیازمند راه‌های دسترسی بیشتر است

علی رضا خادم پیر اظهار داشت: اگر شهرداری مشهد در بودجه بندی امسال تعریض پل پرتوی را مد نظر قرار دهد، معضل ترافیک مسیر طرقبه به مشهد برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرقبه با ۲۰ هزار جمعیت،در جوار شهر سه میلیونی مشهد میزبان زائران امام هشتم (ع) است،همواره در مسیرهای دسترسی با معضل ترافیک روبه رو می‌شود.
او استقبال گردشگران از طرقبه را در سال گذشته ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو عنوان کرد.
وی افزون بر این در مورد دسترسی‌های طرقبه به تعریض بلوار امام خمینی و فرهنگ به طول ۷ کیلومتر اشاره و محدوده آن را از طرقبه تا چالیدره عنوان کرد.
او در مورد گسترش راه‌های دسترسی اضافه کرد: شهرداری طرقبه در راستای تکریم حقوق گردشگران همچنین بهبود آسفالت مسیر روستاهای حصار،مایان،ازغد توجه ویژه کرده و علاوه بر آن‌ها اقدام به احداث یک پل در یک کیلومتری حصار و پلی بزرگ نیز در ورودی این روستا نموده است.
وی در مورد یکی از برنامه‌های بلند مدت طرقبه با اشاره به کنارگذر جنوبی شهر مشهد بیان داشت: هم اکنون شهرداری‌های طرقبه و مشهد و استانداری برای اتصال کنارگذر شهر مشهد به طرقبه، کارگروه تشکیل داده‌اند که حصول آن در راستای تسهیل تردد گردشگران زمانبر بوده و از برنامه‌های بلند مدت است.
او در خصوص ارتقای گردشگری طرقبه افزود: طرح جامع گردشگری طرقبه در آخرین مرحله مطالعات است و پس از مصوب شدن با سرمایه گذاری مناسب به مرحله اجرا در خواهد آمد.
او در این مورد به ارتقای ۱۷۰ هکتار از منطقه گردشگری چالیدره نیز اشاره کرد.
 وی علاوه بر این خاطر نشان کرد: شهر طرقبه هر ساله با افزایش ورود گردشگران روبه رو می‌شود و این مهم ایجاب می‌کند مسئولان همچون گذشته نسبت به این منطقه گردشگری نگاه ویژه داشته باشند.
او همچنین احداث پارک منطقه عزیز منصور در مسیر طرقبه - بلوار امام خمینی ۳ – احداث پارک تمشک در خیابان صاحب الزمان پیش از سه راهی طرقدر،احداث پارک تشتریان در خیابان جانباز طرقبه و توسعه پارک بوستان جنب دانشگاه بینالود را از جمله موارد دیگر شهرداری طرقبه برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.