آمارهای منتشر شده بانک جهانی نشان می دهد کنترل فساد در سومین سال فعالیت دولت یازدهم بدتر شده و ۱۴۴ کشور جهان در سال ۲۰۱۵ عملکرد بهتری نسبت به ایران در کنترل فساد داشته اند.

 کنترل فساد در سومین سال فعالیت دولت یازدهم بدتر شده است + سند

به گزارش «قدس آنلاین»،  بانک جهانی جدیدترین برآورد خود از شاخص کنترل فساد در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران را منتشر کرده است.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی وضعیت کنترل فساد در ایران در سال ۲۰۱۵ که برابر با سومین سال فعالیت دولت یازدهم است نسبت به سال قبل از آن بدتر شده است. در حالی که نمره کنترل فساد دولت ایران در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۴.۶ اعلام شده بود این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۳۱.۷ کاهش یافته است.

در گزارش بانک جهانی به هر کشور در شاخص کنترل فساد نمره ای از ۰ تا ۱۰۰ داده شده است که هرچه این نمره بیشتر باشد دلالت بر کنترل بیشتر فساد در آن کشور دارد.

دولت ایران در بین کشورهای جهان رتبه ای بهتر از ۱۴۵ در شاخص کنترل فساد در سال ۲۰۱۵ بدست نیاورده است و بسیاری از کشورهای آفریقایی و کوچک در این زمینه از دولت ایران پیش افتاده اند که از آن جمله عبارتند از: باربادوس، بورکینافاسو، آروبا، جیبوتی، کیریباتی، آبانی، ارمنستان، شیلی، کاستاریکا، مصر و استونی.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.