اهواز _ رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان ازآمادگی اولین طرح فرآوری نمک دریا در کشور جهت افتتاح خبر داد.

اولین کارخانه فرآوری نمک دریایی کشور در خوزستان آماده افتتاح است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی  سازمان صنعت معدن وتجارت خوزستان،سید نورالله حسن زاده با بیان این خبر افزود: فاز اول شرکت فرآوری نگین املاح خوزستان در زمینه تولید نمک یددار خوراکی دریایی تصفیه شده با ظرفیت سالانه ۴۰ (چهل هزار) تن آماده افتتاح است، که اشتغال مستقیم ناشی از آن در این مرحله ۶۰ (شصت) نفر می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع با زیر بنای ۱۰(ده) هزار متر مربع احداث گردیده است. وی ادامه داد: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مبلغی بالغ بر ۱۵۰ (صدو پنجاه) میلیارد ریال صورت گرفته است.

حسن زاده تکنولوژی بکار رفته دراین طرح را منحصرد بفرد و به روز اعلام کرد و در خصوص استفاده از این نمک تشریح کرد: این نمک که علاوه بر مصرف خوراکی در صنعت دارویی نیز بکار میرود؛ با کیفیت بالایی که دارد نیاز خانوار به مصرف نمک را به یک چهارم کاهش می دهد و تاثیری بسزایی بر سلامت افراد خواهد داشت. و عاری از وجود هر گونه فلزات سنگین می باشد.

وی ضمن اشاره به خلوص بیش از ۹۹ درصدی این محصول افزود: این نمک از نظر کیفی بهترین نمک خوراکی کشور می باشد که در همه ابعاد با بهترین نمک های خوراکی دنیا نظیر سالین فرانسه قابل رقابت می باشد. و می توان امیدوار بود که صنایع غذایی استان نیز با استفاده از این نمک به افزایش کیفیت محصولات غذایی اقدام نمایندو صنایع غذایی استان با استفاده از این نمک بتوانند هر چه بیشتر با تولیدات سایر رقبا رقابت نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان همچنین ابراز امیدواری کرد این نمک پس از تامین نیاز داخلی و راه اندازی طرح توسعه؛ بتواند در بازارهای صادراتی نیز جایگاه مناسبی پیدا نماید. وی همچنین از احداث اولین باغ موزه نمک کشور در مجاورت این طرح در آینده خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.