بیرجند- استاندارخراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان به منظور ایجاد زیرساخت های آموزشی و نیز آزمایشگاهی استان خراسان جنوبی  اختصاص یافته است.

۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساختهای آموزشی خراسان جنوبی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سیدعلی اکبر پرویزی ظهر یکشنبه در جمع اساتید ودانشجویان دانشگاه بیرجند و در مراسم تجلیل از استادان نمونه این دانشگاه اظهار داشت: به جایگاه والای معلمان و اساتید در نظام مقدس اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: برغم اقدامات مناسبی که صورت گرفته هنوز برخی نارسایی ها و مشکلات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی موضوع پژوهش را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: برغم اعتبارات پژوهشی که در سر فصل اعتبارات دستگاه های اجرایی پیش بینی شده اما شاهد تدوین پژوهش های کاربردی در سطح دستگاه ها و دانشگاه ها نیستیم.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه توجه به موضوع پژوهش به معنی واقعی کلمه منجر به توسعه استان در بخش های مختلف خواهد شد، افزود: مسئولین امر باید تلاش کنند تا ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شده و بیش از پیش این مهم مورد توجه قرار گیرد.

پرویزی، ارتباط بین دانشگاه و صنعت را موضوعی دو طرفه دانست و افزود: مشکلاتی که در این رابطه وجود دارد باید احصاء و به صورت دقیق و کارشناسی شده مورد بررسی قرار گیرد چرا که یکی از راه های توسعه استان تقویت ارتباط بین صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی است.

وی به شرایط مالی و اعتباری دولت تدبیر وامید اشاره کرد و ادامه داد: برغم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد دولت یازدهم مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان در خصوص بهسازی، نوسازی و تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و آزمایشگاهی اختصاص داده که از این مبلغ بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار آموزش عالی قرار خواهد گرفت.

نخبگان زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم  کنند

استاندارخراسان جنوبی، به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اشاره کرد و افزود: وظیفه مسئولین زمینه سازی به منظور حضور باشکوه مردم در انتخابات است، در این بین نخبگان، اساتید و صاحبان فکر و اندیشه نقش بسیار مهمی در ترغیب مردم به حضور در انتخابات بر عهده دارند.

پرویزی، با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مردم با آرامش خاطر در پای صندوق های رای حاضر شوند ادامه داد: باحضور کاندیداهای انتخابات شهر و روستا به فضای سیاسی و اجتماعی حال و هوای شهرها و روستاهای استان عوض خواهد شد.

وی حضور در انتخابات را چه در بعد داخلی وچه در بعد خارجی دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: وظیفه مسئولین تسهیل شرایط برگزاری انتخابات است از این رو هیچ مسئول و مدیری اجازه ندارد با رفتار خارج از عرف وچارچوب قانونی اعتماد عمومی را خدشه دار نماید.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به اینکه قطعاً خواسته رهبر معظم انقلاب نیز حضور گسترده و با نشاط مردم در پای صندوق های رای است تصریح کرد: نتیجه انتخاب مردم هر چه باشد برای همه ما قابل احترام بوده و خواهد بود و همه موظفند که به رای و انتخاب مردم احترام بگذارند.

پرویزی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را با اهمیت دانست و تصریح کرد: باتوجه به اختیاراتی که شوراها دارند انتخابات شوراهای اسلامی نیز دارای اهمیت و جایگاه خاص خود است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی شوراهای اسلامی را یک ظرفیت برای توسعه استان و منطقه دانست و تصریح کرد: اگر این ظرفیت به هر دلیل مورد کم توجهی و بی توجهی قرار گیرد می تواند مانعی برای توسعه بوده و بسیاری از طرح های توسعه ای را با چالش و کندی مواجه نماید.

در این جلسه جمعی از اساتید نمونه دانشگاه بیرجند در بخش های مختلف با حضور استاندارخراسان جنوبی مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.