مرد کوتاه قامت اما تاثیرگذار والیبال ایران اعتقاد دارد بابی احترامی او را از تیم ملی ایران کنار گذاشته اند.

لیبروی سابق تیم ملی در گفتگو با قدس: با بی‌احترامی از تیم ملی کنار گذاشته شدم

قدس آنلاین - هاشم رسائی فر: فرهاد ظریف از جمله بازیکنان  نسل طلایی والیبال ایران است که حضورش در تیم های ملی رده های مختلف همیشه تأثیر گذار و سرنوشت ساز بوده است. لیبروی سابق تیم ملی که عناوین مختلف و متنوعی در کارنامه کاری اش دیده می شود در حالی که تنها 10 روز به اعزام تیم به رقابت های المپیک باقی مانده در تصمیمی عجیب از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شد تا تیم ملی بدون او راهی ریو شود. بعد از این بود که جدایی او از تیم ملی قطعی شد و فرهاد ظریف این بار برای همیشه از تیم ملی رفت. ظریف که یکبار دیگر به گفته خودش در اوج کناره گیری کرده بود این بار با دلخوری و در حالی که دوست داشت حضور در المپیک را تجربه کند از یکی از آرزوهای دنیای قهرمانی اش به دور ماند.

* بعد از پایان رقابت های لیگ و قهرمانی با بانک سرمایه زندگی این روزهای فرهاد ظریف چگونه دنبال می شود؟
در حال حاضر تمریناتم با بانک سرمایه ادامه دارد و صبح و بعد از ظهر تمرین می کنم. تا برای حضور در رقابت های جام باشگاه های آسیا خودمان را آماده کنیم.

* قهرمانی امسال تیم بانک سرمایه تفاوتی هم با اولین قهرمانی این تیم داشت؟
این قهرمانی حال و هوای خاصی داشت قهرمان در آخرین بازی پلی اف مشخص شد و تا آخرین لحظه رقابت بین مدعیان وجود داشتضمن اینکه تیم ما تیم خیلی خوبی بود و تنها با 2 باخت لیگ را پشت سر گذاشتیم که این یک رکورد عالی بود.

* شرایط تیم برای حضور در جام باشگاه های آسیا چگونه است؟
4- 5 بازیکن ما در حال حاضر در تیم ملی حضور دارند و فعلا بقیه بازیکنان تمرینات آماده سازی را زیر نظر آقای کارخانه دنبال می کنند. اگر تیم ملی در لیگ جهانی صعود کند که به احتمال زیاد بازیکنان ملی پوش را در اختیار نخواهیم داشت اما در غیر این صورت با ما به رقابت های جام باشگاه ها خواهند آمد. ضمن اینکه بازیکنان کمکی هم هستند که می توانیم با آنها در رقابت ها حاضر شویم.

چقدر امید به قهرمانی بانک سرمایه در آسیا دارید؟
همیشه تیم هایی که از ایران در جام باشگاه ها حاضر شدند تیم های خوبی بودند که تعداد قهرمانی هایشان مشخص است شرایط چگونه بوده. آقای کارخانه هم همیشه تیم هایی را به مسابقات جام باشگاه ها برده که از آمادگی بالایی برخوردار بوده اند و برای سکو می جنگیدند. ما هم اگر بریم برای فتح جام خواهیم رفت.

* فرهاد ظریف الان آماده تر است یا زمانی که در تیم ملی حضور داشت؟
من همیشه آماده بودم و هستم و خواهم بود.چون زندگی ورزشی ام حرفه ای بوده و اینجوری بزرگ شدم . 16-15  سال است که در تیم های لیگ بودم و همیشه این تیم ها مدعی بودند.

* صحبت از تیم ملی شد. کلا بی خیالش شدین؟
تیم ملی یک جورایی برای من پرونده اش بسته شده است. من را قبل از المپیک کاملا با بی احترامی کنار گذاشتند.نمی دانم به چه دلیل و با چه کینه ای درست 10 روز مانده به المپیک ، فرهاد ظریف را که قبل از آن 2- 3 بار خواسته بودند به تیم ملی برگردم را کنار گذاشتند.

* امکان داره بیشتر توضیح بدید؟
دوره قبل که در لیگ جهانی بازی می کردیم و از مسابقه با برزیل و صربستان برگشته بودیم تا در تهران بازی کنیم فاصله ای دو روزه با مسابقه در تهران وجود داشت که همه بازیکنان در هتل اسکان داده شدند جز فرهاد ظریف که اتاق برایش رزرو نکرده بودند. قشنگ مشخص بود این برخورد سهوی نبوده و به عمد برای من اتاق نگرفته اند. شاید همانجا باید برمی گشتم اما این کار را نکردم تا برای تیم ملی کشورم حاشیه درست نشود. بعد از این ماجرا با سیچلو صحبت کردم و گفتم اگر من را نمی خواهید بگویید اما مربی تیم ملی گفت برای المپیک شما هستید. روز بعد اما وقتی سر تمرین حاضر شدم آن برخورد با من شد و من از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شدم!

* فکر می کنید نبود شما در ترکیب تیم ملی در آینده احساس شود و مجدد از شما بخواهند که به تیم ملی برگردید؟
هیچ وجه این اتفاق نمی افتد من دیگر به تیم ملی برنمی گردم.الان هم در تیم ملی لیبروهای خوبی حضور دارند که به اعتقاد من می توانند برای تیم ملی خوب ظاهر شوند.

* فرهاد ظریف چند سال دیگرخداحافظی خواهد کرد؟
نمی توانم بگویم چند سال دیگر. فقط می گویم این زودی ها نیست. انگیزه ام زیاد است و می خواهم بازی کنم. مخصوصا که الان در تیم ملی نیستم و وقت بیشتری دارم تا در تیم باشگاهی ام بهتر ظاهر شوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.