یزد - استاندار یزد گفت : ۴۹ درصد تخت‌های بیمارستانی استان یزد توسط بیماران غیربومی اشغال شده و استقبال پرشور بیماران غیر بومی نشان دهنده موفقیت پزشکان و پرستاران یزدی است.

 ۴۹ درصد تخت‌های بیمارستانی استان در دست  بیماران غیربومی است

به گزارش قدس آنلاین،سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر یک شنبه در دومین نشست انجمن تعیین برنامه عملیاتی و جلسه مشترک هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه هفت کشور که به میزبانی یزد برگزار شد،اظهراداشت: طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط دولت  در حوزه سلامت بوده و ‌سرمایه‌گذاری در امر پیشگیری خدمتی بزرگ به ملت ایران است.

وی افزود: اجرای طرح بیمه سلامت در دولت یازدهم، گ بزرگ دیگری بوده و در این دولت تمام افراد از نعمت بیمه برخوردار شدند و مشکلات درمانی تا حد قابل توجه ای برطرف شده است.

میرمحمدی با اشاره به اقدام وزارت بهداشت و تهیه اطلس بیماری‌ها، تصریح کرد: این طرح مبنای برنامه‌ریزی آموزشی و تحقیق بوده است.

وی با اشاره به نقش پیشگیری از کاهش آسیب‌های درمانی و اجتماعی افزود: بحث پیشگیری از جمله اقدامات موثر و مهمی است که به عزمی ملی و اجتماعی نیاز دارد.

استاندار گفت: دستاوردهای حوزه سلامت استان یزد نتیجه عملکرد مطلوب کادر پزشکی و پرستاری این استان است و طی سه سال گذشته هیچ موردی مبنی بر عدم رسیدگی کادر درمانی گزارش نشده است.

میرمحمدی با اشاره نقش پر رنگ پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت و بهداشت افزود: کادر درمانی استان در مسائل فرهنگی،‌سیاسی و کارآفرینی هم نقش موثری دارند.

رتبه اول کشوری یزد در حوزه تعداد تخت بیمارستانی و پزشکان فعال

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در ادامه این نشست گفت: این استان در حوزه تعداد تخت بیمارستانی و پزشکان فعال رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده و تعداد بیمارستان‌های استان یزد افزایش  داشته است.

محمدرضا میرجلیلی تصریح کرد: ظرفیت‌های استان یزد در حوزه بهداشت و درمان بسیا بالا می باشد و نرخ باروری در استان یزد ۲و۶دهم درصد بالاتر از میانگین کشور بوده و  مرگ نوزدان در استان یزد پنج در هزار است.

وی با بیان این که در استان یزد مرگ نوزادان زیر پنج سال ۸و یک دهم درصد در هزار است، افزود: نرخ باروری در یزد شش و هشت دهم است که این میزان 2و6دهم  درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.