سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از تدوین طرح توزیع جمعیت عادلانه در شهر تهران با همکاری استانداری و مدیریت شهری خبر داد.

تدوین طرح توزیع جمعیت عادلانه در شهر تهران

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  رضا تقی پور در پایان سیصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در ابتدای جلسه امروز بررسی لایحه صدور مجوز مبادله نامه با آژانس همکاری های بین‌المللی ژاپن در زمینه اخذ کمک های فنی و مالی بلاعوض برای کنترل کیفیت هوای تهران در دستور کار قرار گرفت.

تقی پور به تصویب یک فوریت لایحه فوق در جلسه قبلی اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز نیز با موافقت همه اعضاء و کمیسیون ها این لایحه به تصویب رسید.

وی افزود: طبق این توافقنامه بر احداث آزمایشگاه کنترل کیفیت هوای تهران و همکاری آژانس بین‌المللی ژاپن و در سطح تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و فنی تأکید شد ضمن اینکه بر این اساس قرار شد که به مدت چهار سال کارشناسان مربوطه، علم لازم را در این بخش فرا بگیرند.

سخنگوی شورا در ادامه به ارائه گزارش آقای ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اشاره کرد و گفت: به منظور بررسی موضوع راهکارهای چابک سازی و تسهیل در گردش امور شهروندان با توجه به افزایش کانون های جمعیتی محدوده جنوب تهران، دومین دستور جلسه امروز بود که در ادامه رئیس مربوطه گزارش کامل و جامعی را در خصوص آمار و ارقام جمعیتی شهر تهران ارائه کرد.

تقی پور افزود: جمعیت شهر تهران به صورت عادلانه تقسیم بندی شود که طبق جلسه امروز قرار شد همکاری نزدیکی بین استانداری تهران و مدیریت شهری در خصوص توزیع جمعیت عادلانه شهر تهران صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه عدم توزیع عادلانه جمعیت در شهر تهران باعث به وجود آوردن مشکلاتی در بخش های مختلف شده است تصریح کرد: به همین جهت نیاز است توجه ویژه ای به موضوع توزیع جمعیتی عادلانه در شهر تهران شود.

سخنگوی شورا خاطرنشان کرد: در چند دهه پیشین ورود و سکونت به تهران محدودیت هایی چون شماره گذاری خودرو و اجاره اماکن داشت که در دهه های اخیر صورت نمی گیرد.

وی گفت: اگر می خواهیم آمایش سرزمینی مناسب داشته باشیم باید مقررات و توزیع عادلانه جمعیت صورت گیرد.

سخنگوی شورا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در گذشته قرار بود ورود به تهران گذرنامه ای شود گفت: اساسا نه بعنوان گذرنامه اما می توان تحت عنوان کارت مجوز سکونت مورد بررسی قرار گیرد؛ که این موضوع می تواند در کل کشور اجرایی شود.

تقی پور افزود: سومین دستور جلسه امروز مربوط می شود به معرفی دو نفر از اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی، شهرداری و معماری و سه نفر متخصص به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی، شهرسازی و عمران به منظور عضویت در کمیته موضوع مصوبه چگونگی طراحی و مدیریت بهره برداری از فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر تهران بود و باید دو نفر از اعضای شورا رضازاده و تندگویان و سه کارشناس متخصص برای این موضوع انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه امروز بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه احداث تراس سبز بر بام طبقات همکف در همه زیرپهنه های M&F که سطح اشغال طبقات همکف در آنها بیشتر از سایر طبقات است در دستور کار قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

سخنگوی شورا گفت: بررسی اعتراض مالکان باغات، نیز در پایان جلسه بررسی و به تصویب رسید.  

تقی پور درباره تعطیلی جلسات شورا تا قبل انتخابات نیر گفت: تعطیلی هفته آینده به علت هفته تبلیغات است که برگزاری جلسات شورا ایجاد شائبه می کند. سه شنبه نیز برخی اعضا دنبال پیگیری تایید صلاحیت  و... پیرامون انتخابات شورا هستند که به همین خاطر سه جلسه آینده تعطیل شد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.