رئیس پلیس عراق اعلام کرد که نیروهای این کشور فقط ۳۰۰ متر با مسجدی که ابوبکر البغدادی در آن خطبه خلافت خود خوانده را خواند، فاصله دارند.

نیروهای عراقی ۳۰۰ متر با مسجد البغدادی در موصل فاصله دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الیوم السابع، رائد شاکر جودت  رئیس پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس عراق مسجد النوری که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در آن خطبه خلافت خود خوانده را خواند، به محاصره خود درآورده اند. هدف نیروهای پلیس رسیدن به مسجد النوری و مناره الحدباء است.

وی افزود: شهر قدیمی موصل دارای جمعیت زیادی است و دارای کوچه ها و معابر باریک است. داعشی ها دهها هزار غیرنظامی را به عنوان سپر انسانی قرار داده اند.

رائد شاکر جودت تاکید کرد: نیروهای پلیس عراق مسجد النوری را از سه محور به محاصره خود درآورده اند و در ۳۰۰ متری مسجد هستند.

وی افزود: منطقه از نظر نظامی ساقط شده محسوب می شود و تک تیراندازان ما در اماکن بلند مستقر هستند. داعشی ها دهها هزار غیرنظامیان را به عنوان سپر قرار داده اند و از مسجد به شکل گسترده ای دفاع می کنند.

جودت بیان کرد: امداد رسانی و همه گذرگاه هایی کهه داعش از مناطق دیگر سلاح دریافت می کرد بسته شده است.

وی درباره ابوبکر البغدادی نیز گفت: اطلاعاتی درباره حضور سرکرده داعش در این منطقه در دست نیست اما بود و نبود آن فرقی نمی کند زیرا نبرد تمام شده است و علت تاخیر حفظ جان غیرنظامیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.