فاطمه هاشمی رفسنجانی در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: بی تفاوتی نسبت به آینده کشور مضر است و همه باید حضوری پرشور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه داشته باشند.

بی تفاوتی نسبت به آینده کشور مضر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان اقدام به برگزاری جلسه پرسش و پاسخی با موضوع انتخابات ۹۶ با دعوت و حضور فاطمه هاشمی رفسنجانی فرزندمرحوم آیت الله رفسنجانی کردند.

جلسه ای که دردعوت نامه آن عنوان پرسش و پاسخ درج شده بود ولی تنها پرسش ها مطرح شد و سخنران ویژه این برنامه از پاسخ به سوالات خودداری کرد و فقط شنونده آنها بود.

مکان برگزاری این جلسه در تالار فردوسی دانشگاه کردستان که گنجایش حدود ۷۰ نفر را دارد، بود و جمعیت زیادی هم از دانشجویان حضور پیدا کرده بودند  بسیاری از آنها جایی برای نشستن نداشتند و مجبور شدند ایستاده تا آخر این برنامه را دنبال و در مباحث مطرح شده مشارکت کنند.

فاطمه هاشمی رفسنجانی در ابتدای این جلسه به بیان مطالبی در خصوص تحریم انتخابات، دفاع از دولت دکتر روحانی و تبلیغاتی در خصوص فعالیت ها و عملکرد این دولت پرداخت و گفت: بدترین سیاست مداران را مردمانی انتخاب می کنند که رای نمی دهند.

وی اضافه کرد: بنابراین هر رای در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار است و کمک می کند که فرد بهتر با آراء بیشتر انتخاب شود.

وی با بیان اینکه زمزمه هایی مبنی بر تحریم انتخابات از سوی عده ای شنیده می شود، اظهارداشت: آیت الله خامنه ای روی حق الناس بودن رای مردم تاکید کردند لذا مطمئن باشید این تاکید رهبری مورد توجه و رعایت قرار می گیرد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: نباید نسبت به آینده کشورمان بی تفاوت باشیم چراکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به امر رای و دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود توجه ویژه ای داشتند.

هاشمی رفسنجانی با طرح این سوال که چرا باید به روحانی رای بدهیم،  افزود: روحانی فرد ناشناخته ای نیست و مدت کوتاهی هم نیست که مسئولیت را قبول کرده است او از ابتدای مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی، پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و غیره در صحنه حضور داشته است.

وی به نقل سخنانی از مرحوم آیت الله رفسنجانی پرداخت و گفت: پدرم همواره بیان می کردند که دوران دولت سازندگی همه اعم از مردم و مسئولان برای توسعه و پیشرفت کشور همدل بودند ولی در دولت دکتر روحانی همدلی و همکاری هم چون گذشته وجود ندارد.

وی عنوان کرد: قبول داریم هنوز مشکلات وجود دارد و به آنچه می خواستیم دست نیافتیم و قطعا روحانی تنها تصمیم گیرنده نیست.

وی  با اشاره به اینکه برای جواب دادن به سوالات دانشجویان به این جلسه نیامده است، گفت: برنامه ریزی این جلسه از سوی ستاد دکترروحانی در کردستان انجام شده و اصلا از اینکه در فضای دانشگاه هم قرار است برگزار شود، اطلاعی نداشتم.

فاطمه هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: سوالات را بپرسید ولی پاسخی نخواهم داد، همیشه به سوالات پاسخ می دادم و یک بار که واقعیت ها را بیان کردم عده ای خوششان نیامد لذا معتقدم هنوز جامعه ما آمادگی شنیدن واقعیت ها را ندارد لذا جواب هیچ سوالی را نمی دهم.

همهمه و اعتراض دانشجویان نسبت به عدم تمایل فاطمه هاشمی رفسنجانی نسبت به پاسخ به سوالات آنها بلند شد، با این وجود برگزارکنندگان مراسم دانشجویان را به آرامش دعوت کردند و از انها خواستند کسانی سوالاتی دارند اسامی خود را اعلام کنند.

چندتن از دانشجویان موافق و مخالف دولت کنونی به پشت تریبون رفتند و سوالاتی در خصوص وضعیت اشتغال، ازدواج، زبان مادری و شرایط اقتصادی و ملاک های انتخاب ریاست جمهوری مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.