رئیس سازمان بهزیستی کشور از احداث چهار هزار و ۳۰۰ واحد مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به بالا طی امسال خبر داد.

احداث ۴۳۰۰ واحد مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به ساماندهی ۱۱۳ کودک خیابانی در لرستان اظهار داشت: در کشور ۴۶۰ هزار باز مانده از تحصیل وجود دارد که می توانند برای تحصیل ثبت نام کنند و این عدد در لرستان نیز هزار و ۳۲ نفر است.

وی با بیان اینکه بهزیستی بازگشت به تحصیل این افراد را فراهم می کند گفت: هم اکنون ۱۵۰ هزار معلول شدید و خیلی شدید پشت نوبتی ارائه خدمات بهزیستی در سطح کشور هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیشنهاد ما این بوده که از سال ۹۷، سالانه ۳۰ هزار معلول را مورد پذیرش قرار دهیم گفت: البته معلولان پشت نوبتی از خدمات غیر مستمر بهزیستی برخوردار هستند.

محسنی بندپی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قانون به بهزیستی تکلیف کرده که ۱۵ میلیون تومان با بهره چهار درصد برای اشتغال افراد تحت پوشش و همچنین هر کارفرما نیز بین پنج تا شش نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی را به کار بگیرد همین میزان برای هر فرد به او پرداخت می شود گفت: با این وجود پیشنهاد افزایش سقف را در این زمینه داریم که از ۱۵ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات دو ساله است گفت: همچنین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، خیرین مسکن ساز و بهزیستی برای تامین مسکن همه خانواده های دو معلول به بالا بیش از ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در ثبت نام این افراد نداریم گفت: تا کنون در این زمینه بالغ بر ۱۲ هزار نفر ثبت نامی داشته ایم که دو هزار و ۸۰۰  واحد در سال گذشته تحویل داده شد و چهار هزار و ۳۰۰ واحد نیز  امسال تحویل داده می شود و ما بقی نیز در سال آینده تحویل داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.