رشت- رئیس هیأت شطرنج گیلان از برگزاری جشنواره شطرنج پیشکسوتان کشور در رشت خبر داد.

برگزاری جشنواره شطرنج پیشکسوتان کشور در رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ورزش و جوانان گیلان ، کیومرث بیات با اشاره به برگزاری جشنواره شطرنج پیشکسوتان کشور در گیلان اظهار کرد: جشنواره شطرنج پیشکسوتان کشور بین سنین ۵۰ تا ۶۵ سال و به بالا اول تا پنجم خرداد ماه امسال در رشت برگزار می‌شود.

وی جشنواره مذکور را مسابقات مقدماتی قهرمانی شطرنج پیشکسوتان کشور عنوان کرد و افزود: این مسابقات عصر روز دوشنبه اول خرداد ماه امسال در رشت آغاز و پنج روز ادامه دارد.

رئیس هیأت شطرنج گیلان با بیان اینکه قوانین فدراسیون جهانی شطرنج «فیده» بر مسابقات مذکور حاکم است، گفت: مسابقات ریتد بوده و نتایج آن برای احتساب درجه بین‌المللی به فدراسیون جهانی شطرنج ارسال می‌شود.

وی برگزاری مسابقات مذکور را در هفت دور به روش سوئیسی عنوان کرد و ادامه داد: قرعه‌کشی تمام جداول مسابقات با استفاده از آخرین نسخه نرم‌افزار سوئیس انجام می‌شود.

بیات درباره جوایز مسابقات مقدماتی قهرمانی پیشکسوتان کشور بیان کرد: پنج نفر برتر مسابقه به همراه قهرمان سال گذشته آن گروه سنی به مرحله فینال برای تعیین نفرات برگزیده به مسابقات جهانی و آسیایی راه پیدا می‌کنند و اگر قهرمان سال گذشته در جشنواره شرکت کند و جزو نفرات برتر نباشد به مرحله فینال دعوت نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.