نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پیامی خطاب به پیمانکاران، مشاوران و سازندگان حاضر در نمایشگاه بین‌المللی نفت،گاز و پتروشیمی تاکید کرد: پرداخت مطالبات معوقه فعالان صنعت نفت ضروری است.

رئیسی: پرداخت مطالبات معوقه فعالان صنعت نفت ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، وی  پیامی خطاب به پیمانکاران، مشاوران و سازندگان حاضر در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت،گاز و پتروشیمی ایران ارسال کرد.

متن کامل پیام رئیسی به شرح  زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

متخصصان، مشاوران، پیمانکاران،کارآفرینان و سازندگان تجهیزات صنعت نفت

اکنون که در آستانه فصلی نو در سپهر سیاست کشور عزیزمان ایران قرار گرفته ایم، برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت نفت،گاز و پتروشیمی فرصت مناسبی را فراهم آورده است تا برخی از دغدغه ها و دیدگاه های خود را در زمینه وضعیت کنونی صنعت نفت کشور با شما و ملت شریف ایران در میان بگذارم:

۱- پر واضح است که راه حل مشکلات امروز صنعت نفت تکیه به توان بخش داخلی کشور است. اعتقاد به ظرفیت های سرشار و توان داخلی کشور شرط لازم برای قبول هرگونه مسئولیت در صنعت نفت است.

۲- به نظر این خدمتگزار ملت، بهترین راهبرد جهت ارتقای توان داخل سپردن طرح ها و پروژه ها به شرکت های توانمند داخلی است و بدیهی است که این مهم منافاتی با استفاده هوشمندانه و عزتمدار از توان مالی و فناورانه شرکت های بین المللی ندارد.قدر مسلم است بهره برداری از فرصت های موجود در عرصه ی بین الملل جهت انتقال سرمایه و تکنولوژی های مورد نیاز منوط به فراهم آمدن بستر لازم جهت جذب است.

۳- قطعا با اتکا به تلاش،ابتکار و خلاقیت ایرانی می توان با ایجاد تحولی عظیم در صنعت نفت، تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد. در همین راستا با اولویت دادن به اهدافی از جمله رشد بهره ‌وری،تقویت رقابت پذیری،کاهش شدت انرژی،اصلاح الگوی مصرف و سایر مولفه های اقتصاد مقاومتی می‌توان با افزایش استحکام داخلی، موجبات کاهش آسیب پذیری صنعت نفت را فراهم کرد.

۴- بر این باورم که توسعه صنعت نفت بدون حفظ کرامت فعالین این بخش و پرداخت مطالبات معوقه ایشان میسر نیست. اتخاذ تدابیر ویژه وفوری جهت حل این مشکل از برنامه های اصلی اینجانب در صنعت نفت است.

۵- رعایت عدالت و شفافیت اطلاعات در برگزاری مناقصات و معاملات صنعت نفت، فراهم آوردن فرصت های برابر برای فعالین این بخش، جلوگیری از رانت های اطلاعاتی و سوءجریانات موجود در این بخش ها ضامن پیشرفت این صنعت است.

۶- تدوین و پیاده سازی گواهینامه های یکپارچه ی کیفیت کالا و تجهیزات و جایگزین سازی آن ها با سایر نمونه های رایج بین المللی و ایجاد برند های معتبر در منطقه غرب آسیا جزء اولویت های برنامه وزارت نفت دولت اینجانب خواهد بود.

۷- امروزه استفاده از دانش برای ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت امری عادی تلقی می شود. در این راستا ضروری است تا هرچه سریعتر تسهیلات و زیر ساخت های ویژه (قانونی، مالی و اقتصادی و...) برای فعال سازی ظرفیت های بالقوه‌ی شرکت های دانش بنیان و دانشمندان جوان دراین بخش ها تمهید گردد.

۸- ایجاد و تقویت ساختار تنظیم گری (رگولاتوری) جهت تضمین فضای رقابت، تنظیم بازار و مقررات فعالیت بخش های دولتی با خصوصی، ضرورتی مغفول در حوزه روابط بخش خصوصی با عمومی است که بایستی به فوریت تدابیر جدی جهت پیاده سازی این ساختار در دستور کار قرار گیرد.

موارد فوق‌الذکر تنها بخشی از دغدغه ها و دیدگاه های اینجانب در خصوص توسعه بخش پیمانکاری صنعت نفت به عنوان مهمترین پیشران توسعه اقتصادی کشور است ان‌شاءالله درصورت توفیق با همکاری شما عزیزان به منصه ظهور خواهد رسید.

با احترام
سید ابراهیم رئیسی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.