رئیس‌جمهور آلمان در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی بر راه‌حل دودولتی برای حل اختلافات بین فلسطین و اسرائیل تأکید کرده اظهار داشت که وضعیت موجود بدون یک دولت مستقل فلسطینی تنها یک امنیت کاذب را ایجاد می‌کند.

"اشتاین‌مایر" بر راهکار ۲دولتی برای حل اختلافات اسرائیل با فلسطین تأکید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نشریه "دی‌سایت"، "فرانک والتر اشتان‌مایر"، رئیس جمهور آلمان که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است از موضع "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در سفر اخیرش به این منطقه حمایت کرد.

وی ممنوعیت گفتگو با گروه‌های منتقد اسرائیل را رد کرده گفت: ما نباید هیچ محدودیتی را به هم تحمیل کنیم.

گابریل در سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی دیدار با برخی گروه‌ها و سازمان‌های منتقد دولت را در برنامه داشت که این مسئله خشم نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت به‌گونه‌ای که در واکنش به این اقدام گابریل دیدار برنامه‌ریزی‌شده خود با وی را لغو کرد.

 گابریل نیز از دیدار اخیر خود با منتقدان رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی که خشم نتانیاهو را به‌همراه داشت دفاع کرده و هم‌زمان به نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دیدار برنامه‌ریزی‌شده با وی را به‌دلیل این اقدام رد کرده بود انتقاد وارد کرد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواست من را به‌زور مجبور به لغو یک نشست با شهروندان اسرائیلی کند، چرا که آنها نسبت به سیاست‌های وی در قبال فلسطین انتقاد داشتند.

اشتاین‌مایر همچنین در دیدار با "رئوون ریولین"، رئیس رژیم صهیونیستی گفتگوهای باز و صادقانه را ضروری دانست.

اشتاین‌مایر که امروز همچنین دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را هم در برنامه دارد بر لزوم راه حل دودولتی در خاورمیانه تأکید کرده گفت: این راهکار همچنان تنها چشم‌انداز قابل تصور است که باید روی آن کار کرد. راه‌حل‌های دیگر در دسترس نیست. وضعیت موجود بدون یک دولت مستقل فلسطینی تنها یک امنیت کاذب را ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور آلمان همچنین بر این مسئله تأکید کرد که با این سفر خود می‌خواهد شراکت با اسرائیل را تقویت کند و ابراز اطمینان کرد که تنش‌های اخیر بین گابریل و نتانیاهو نمی‌تواند تزلزلی در این مناسبات ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.