لردگان- عصر روز یکشنبه به دلیل بارش شدید باران و تگرگ در روستای «سیدمحمد» از توابع بخش منج در شهرستان لردگان در استان چهار محال و بختیاری ۴ نفر مفقود شدند.

۴ نفر مفقود شدند/۲۰ واحد مسکونی تخریب شد

به گزارش قدس آنلاین، روز یکشنبه در اثر بارش باران شدید در شهرستان لردگان و وقوع سیل در در روستای سید محمد از توابع بخش منج در شهرستان لردگان سبب مفقودی ۴ زن و مصدومیت ۲ نفر دیگر شد.

نیروهای اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر برای کمک‌رسانی به مصدومان در محل حادثه حاضر شده‌ و به ۱۶۷ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شد.

۴ مفقودی و ۲ مصدوم براثر سیل

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در این راستا گفت:۳۰ گروه امدادی برای یافتن مفقود شدگان تلاش می کنند.

ستار فرهادی افزود: عصر دیروز بدنبال جاری شدن سیل در شهرستان لردگان چهار زن ناپدید و ۲ زن دیگر در این منطقه مصدوم شدند.

وی گفت: کارشناسان ستاد مدیریت بحران و نیروهای امدادی در حال بررسی ابعاد خسارات ناشی از سیل در منطقه هستند.

فرهادی گفت : در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری که همچنان ادامه دارد، سنگ های ۱۰ و ۲۰ تنی در این منطقه جابه جا شده و کار جستجو برای ناپدید شدگان را سخت تر کرده است.

وی افزود: نیروهای امدادی و بومی منطقه، برای یافتن ناپدید شدگان از عصر دیروز در حال تلاشند که به دلیل تاریکی هوا و سخت گذر بودن منطقه و نیز گل و لای ناشی از سیلاب کار جستجو دیشب متوقف شد.

فرهادی همچنین گفت: بارش شدید باران، تگرگ و جاری شدن سیل باعث خسارت به ۴۰ خانوار روستایی این منطقه شده است.

وی یادآور شد: بارش های دو روز گذشته تاکنون در چهارمحال و بختیاری همچنین به پل های ارتباطی و زیرساخت های روستای دره یاس از توابع شهرستان کیار و روستای لبد از توابع شهرستان کوهرنگ این استان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از بررسی های کارشناسی میزان خسارت ناشی از بارش باران شدید، تگرگ و جاری شدن سیل در نقاط مختلف این استان اعلام می شود.

وی گفت: با توجه به احتمال ادامه بارش ها و امکان جاری شدن سیل در استان، هشدارهای لازم به عشایر و ساکنان مناطق مختلف اعلام شده است.

تخریب ۲۰ واحد مسکونی در لردگان

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان نیز با اشاره به بارش باران و تگرگ در روستای سیدمحمد و جاری شدن سیلاب در این روستا گفت: تاکنون حدود ۲۰ واحد مسکونی تخریب شده و احتمال خسارت‌های مالی بیشتر وجود دارد.

‌فرمانده انتظامی شهرستان لردگان بیان کرد: امدادرسانی و کمک به جستجوی ناپدیدشدگان ادامه دارد و درحال حاضر عوامل امدادی اورژانس ۱۱۵، هلال احمر و مسئولان شهرستان در این روستا حضور دارند.

وی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی لردگان با تمام توان در کنار سایر نیروهای امدادی در حال کمک به مردم است، گفت: در حال حاضر امنیت منطقه تأمین شده است.

قطع آب و برق روستا

فرماندار لردگان با اشاره به خسارات وارد شده در این سیل گفت: سیل به خانه ها و لوازم خانگی خانوارهای این روستا خسارت وارد کرده است.

ابوالقاسم کریمی اظهار داشت: برق و آب روستا در پی وقوع سیل قطع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.