زاهدان- شیوع تب کریمه کنگو در ایالت بلوچستان پاکستان در روزهای اخیر ضمن ابتلا ۱۵۰ تن به مرگ ۱۱ تن تاکنون منجر شده است و به همین دلیل شهروندان سیستان و بلوچستان همچنان باید مراقب مصرف گوشت باشند.

مرگ ۱۱ تن بر اثر ابتلاء به تب کشنده در پاکستان/ مردم سیستان و بلوچستان بیشتر مراقب باشند

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه شیوع تب کریمه کنگو با اشاره بر لزوم مراقبت های لازم از آماده باش نظام مراقبت از بیماری های غیرواگیر خبر داد و گفت: از ۲۴ فروردین تا اول اردیبهشت ۱۷ نفر در استان به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند.

میری همچنین افزود: درصد زیادی از این افراد ، شاغلان کشتارگاه ها  و دامداران بودند که با رعایت موارد حفاظت بهداشتی شخصی مانند استفاده از چکمه و دستکش هنگام رسیدگی به دام از ابتلاء به این بیماری مصون می مانند.

 میری گفت: هر زمان تعداد غیر معمول از افراد با علائم بیماری های بومی به پزشک مراجعه می کنند نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر در حالت آماده باش قرار گرفته و براساس پروتکل های تدوین شده، اقدامات درمانی لازم را انجام می دهد.

وی با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی استان، خاطر نشان کرد:  فعال بودن نظام مراقبت بیماری ها، از گسترش آن به سایر نقاط کشور پیشگیری می کند

مرگ ۱۱ تن براثر ابتلاء به تب کشنده در پاکستان

تا کنون ۱۱ نفر از مبتلایان به بیماری تب کنگو در بیمارستان کویته مرکز ایالت بلوچستان جان خود را از دست داده اند .

دکتر نصیر مدیر بیمارستان فاطمه جناح کویته در این زمینه گفت: فردی به نام شاه جهان ۲ روز پیش بستری شد اما تلاش پزشکان برای نجات وی بی‌فایده بود.

وی افزود: بیماری تب کنگو به اندازه‌ای شدید بود که روز سوم نتوانستیم از بیمار برای آزمایش خون بگیریم و با تمام تلاش‌ها وی جان سپرد.

به گزارش روزنامه جنگ، نصیر گفت: در مدتی که بیماران تب کنگو افزایش پیدا کرده‌اند پزشکان فقط توانسته‌اند جان ۴ نفر از آنها را نجات دهند.

در پاکستان کمتر گوشت یخ زده استفاده می‌شود و بیشتر قصاب‌ها با قربانی کردن دام‌ها گوشت آن را به فروش می‌رسانند یا مردم خودشان اقدام به خرید دام می‌نمایند این در حالی است که بیماری تب کنگو از طریق همین دام‌ها انتقال پیدا می‌کند.

بیش از ۱۵۰ نفر برای معالجه بیماری تب کنگو در بیمارستان‌های بلوچستان بستری بودند که از این تعداد ۱۱ نفر جان باختند.

تب کنگو علاوه بر بلوچستان در ایالت سند نیز شیوع پیدا کرده و مردم کراچی مرکز این ایالت از این بیماری رنج می‌برند.

وزارت بهداشت پاکستان بر اجرای تدابیر ویژه برای جلوگیری از شیوع و ریشه‌کن کردن این بیماری تأکید کرد.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.