دامغان- نماینده مردم دامغان در مجلس دهم از مرکز نجوم این شهرستان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های علمی و گردشگری استان نام برد و از تپه‌های مریخی دامغان به مثابه مکملی برای رونق فعالیت‌های مرتبط با گردشگری در این شهرستان یاد کرد و گفت: در چند سال اخیر بیش از 15 هزار نفر از این مرکز بازدید داشتند.

تپه‌های مریخی دامغان شبیه‌ترین نقطه به مریخ / به آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی توجه جدی‌تری صورت گیرد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسن‌بیگی در این باره ظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر گردشگر خارجی در یکی دو سال اخیر از این مرکز بازدید کردند.

وی از رصد آسمان و نجوم به عنوان یک ظرفیت ویژه در شهرستان کویری دامغان نام برد و افزود: در کنار آسمان پرستاره و رصدخانه و  یک مرکز نجوم آماتور، وجود تپه‌های مریخی در دامغان یک فرصت بسیار ویژه برای جذب گردشگران و دوستداران نجوم و فضا در دامغان ایجاد کرده است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازدید فضانوردان روسی از تپه‌های مریخی دامغان گفت: این دو فضانورد روسی و اکراینی که صراحتا اعلام کردند که تپه‌های مریخی جنوب دامغان شبیه‌ترین نقطه در زمین به مریخ هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جذب توریست در این مجموعه گفت: متاسفانه بنا به دلایلی هر بار یک سری مشکلات برای این فعالان به‌وجود می‌آید.

 حسن‌بیگی با اشاره به ممنوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق کویری به دلایل امنیتی گفت: چرا باید مانع استفاده از این ظرفیت خدادادی شویم چرا وقتی گردشگری از خارج برای دیدان این منطقه می‌آید فعالان این بخش ناچارند او را به مناطق دیگری ببرند.

وی با بیان اینکه این رویکردها به صنعت گردشگری که در این چند سال با رونق بیشتری روبرو بود، آسیب وارد می‌کند تصریح کرد: باید همه بسترهای لازم برای رونق بیشتر این صنعت پردرآمد فراهم شود وگرنه این رونق‌ موقتی خواهد بود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲۴ اثر ثبت‌ملی شده در شهرستان دامغان وجود دارد گفت: براساس یک برآورد حدود ۲۰۰۰ مکان تاریخی در شهرستان دامغان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پرونده ۲۵ اثر جدید برای ثبت ملی آماده شده است، خاطرنشان کرد: باید به آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی توجه جدی‌تری صورت گیرد وگرنه بسیاری از آنها در آینده از بین خواهند رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.