مشهد- معاون فرهنگی،اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در ۲۸ شهرستان استان گفت: در این مرحله از مسابقات بیش از ۱۰ هزار نفر در چهاربخش و ۱۶ رشته به رقابت می پردازند.

بیش از ۱۰ هزار نفر در مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی ثبت نام کردند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جمال ایزدی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در چهلمین دوره از مسابقات قرآن استان خراسان رضوی، ۱۰ هزار و ۱۳۵ نفر و  بیشترین آمار مربوط به مشهد و دو پایگاه مرتبط با آن سرخس و فریمان است که حدود دو هزار و ۴۰۹ نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند.

 معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه این مسابقات در چهار بخش آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: آزمون مرحله شهرستانی چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم در بخش آوایی انفرادی از ۱۴ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه در ۲۸ شهرستان استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه  بیشترین آمار ثبت‌نام در بخش معارفی در رشته تفسیر سوره‌های رعد و یوسف به تعداد ۲ هزار و ۶۴۰ نفر است، گفت: پنج شنبه ۴ خردادماه آزمون معارفی با حضور بیش از ۴ هزار و ۸۶۱ نفر در ۴۰ پایگاه شهری و روستایی برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزدی با توجه به اینکه مرکز فرهنگی، قرآنی سازمان اوقاف دو زمان را جهت برگزاری آزمون در نظر گرفته است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد آزمون رشته های معارفی پس از ماه مبارک رمضان در استان خراسان رضوی برگزار شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره از مسابقات قرآن در بیش از ۱۸ مسجد و حسینیه سراسر استان گفت: بقاع متبرکه امامزادگان یاسرو ناصر(ع) طرقبه، سید حمزه(ع) کاشمر، بی بی حسنیه(س) تربت حیدریه و امامزاده شعیب سبزوار از جمله پایگاه های برگزار کننده این دوره از مسابقات هستند.

حجت الاسلام ایزدی گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مردادماه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.