اهواز- ۶۰ نفر از کارگران شناورهای لایروبی بندرامام خمینی درب استانداری خوزستان تجمع کردند.

کارگران شناورهای لایروبی بندرامام خمینی خواستار دریافت حقوق خود شدند

یکی از این کارگران در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین بابیان اینکه در۷ سالی که در شناورهای لایروبی بندر امام خمینی(ره) مشغول به کار است، حقوق و مزایایی دریافت نکرده، اظهار کرد: شرکت هایی که در آن اشتغال به کار داشتیم هیچ گاه نسبت به پرداخت حقوق و مزایای کارگران به تعهدات خود عمل نکرده اند.
وی افزود: حدود ۲۰۰ کارگر در این جا مشغول به کار هستند که اگر بخواهیم هر کدام را یک خانواده سه نفری حساب کنیم ۶۰۰ نفر حدود ۶ تا ۷ سال است که حقوق و نه قرارداد مناسبی ندارند.
نماینده کارگران ادامه داد: مدت هاست که هر دو یا سه ماه یک بار حقوق می گیریم و متاسفانه هیچ وقت این وضعیت کارگران درست نشده است.
وی گفت: کارگران برای پیگیری مشکلات خودشان فردی را به عنوان نماینده خودشان انتخاب کردند که متاسفانه دوماه قبل اخراج شد.
این کارگر معترض اظهار کرد: چند سال اخیر به صورت علی الحساب حقوق می گرفتیم.

وی ادامه داد: ما کارگریم و به جز یک حقوق و بیمه چیزی دیگری نمی خواهیم و لذا تمام خواسته ی ما این است که سر ماه حقوق بدهند و یک قرار داد درست و معتبر داشته باشیم.
این نماینده افزود: در این مدت شرکت وضعیتی برای ما به وجود آورد که ضربه زیادی خورده ایم. زندگی مشترکم از هم پاشیده و اکنون با هزاران بدبختی مهریه و نفقه را میدهم.
وی عنوان کرد: حدود ۷ سال است که فقط کارگران آسیب می بینند.

این نماینده گفت: برخی مواقع زندگی چنان بر دوستانم تنگ شده بود که اقدام به خودسوزی کردند. تا کی باید این اتفاقات رخ دهد تا شاید مسئولان وضعیت ما را کمی درک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.