ایلام- رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: معضل اصلی تولیدات کشور واردات کالاهای قاچاق است که ضربه سنگینی به اقتصاد کشور زده است که باید با تدابیر مناسب و مدیریت قاطع جلوی واردات کالاهای قاچاق گرفته شود.

لزوم حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران/ واردات کالاهای قاچاق ضربه سنگینی برای اقتصاد کشور است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رزم بابیان این که معضل اصلی تولیدات کشور واردات کالاهای قاچاق است اظهار کرد: دستگاه قضایی به دنبال این است که مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که مشکلات حقوقی و امنیت کارگری است را برطرف کند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افزود: مقام معظم رهبری چند سال است که اقتصاد را شعار سال قرار می‌دهند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و شعارهای راهبردی را مسائل اقتصادی اعلام فرموده اند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: قوه قضائیه نیز چند سال است که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری اقدام به تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری کرده و دستورالعمل‌هایی را در این خصوص به تمام دادگستری‌های کشور ابلاغ کرده است.

رزم با بیان اینکه تشکیل جلسات حمایت از سرمایه‌گذاری نیز در راستای همان دستورالعمل‌ها و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری است تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون در دادگستری استان ایلام جلسات متعدد حمایت حقوقی از سرمایه‌گذاری تشکیل‌شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی  افزود:هدف اصلی از برگزاری این جلسات این است که موانع حقوقی موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری اقتصادی و نیز موانع تولید واشتغال برطرف شود.

رئیس حوزه قضایی استان ایلام تاکید کرد: دستگاه قضایی استان ایلام قصد دخالت در کار دستگاه‌های اجرایی را ندارد بلکه ما در خدمت دوستان هستیم که صرفا بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که مشکلات حقوقی و امنیت کارگری است را برطرف کنیم تا شاهد رونق اقتصادی و تقویت تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

رزم گفت: هر چند در قانون اساسی اصل تفکیک‌پذیری قوا پذیرفته‌شده است و استقلال قوا هم به‌صورت مطلق است ولی این قوا نمی‌توانند به صورت جزیره‌ای عمل کنند و برای پیشرفت و پیشبرد اهداف کشور باید قوای سه گانه باهم تعامل داشته باشند و بتوانیم در کنار مسئولین اجرایی استان ایلام و جهت جلب رضایت مردم منشا اثر و خدمت باشیم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به محرومیت استان ایلام خاطرنشان کرد: محرومیت استان ایلام از زمان ستم‌شاهی بوده و آسیب‌های فراوانی در ۸ سال جنگ تحمیلی به این استان تحمیل‌شده است.

وی افزود: با توجه به خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌کل کشور و تمام استان‌ها داشته است انتظار می‌رود استان ایلام که بسترهای لازم برای رشد و توسعه رادار است از سوی دولت مورد توجه و عنایت ویژه ای قرار گیرد و در جهت رفع بیکاری که منشا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است اقداماتی انجام گیرد.  

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به وضعیت اشتغال در استان ایلام افزود: استان ایلام از نظر اشتغال خوشبختانه نسبت به استان‌های دیگر رتبه هفدهم کشور را دارد هرچند این وضعیت هم مطلوب نیست.

رزم گفت: استان ایلام دارای زیرساخت‌های مناسب از قبیل احداث بزرگراه و فرودگاه موقعیت جغرافیایی مناسب، آب کافی و مرز مهران برای ایجاد اشتغال بیشتر است. همچنین استان ایلام از صنایع مادر مانند کارخانه سیمان، پالایشگاه گاز و پتروشیمی برخوردار است که اینها صنایع اساسی و مادر هستند لذا ما وظیفه‌داریم در جلسات حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری که برگزار می‌شود موانع حقوقی پیش روی این صنایع را برطرف کنیم.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به وجود امنیت خوب در استان  تصریح کرد: دستگاه قضایی وظیفه دارد در جهت تامین امنیت پایدار استان و کشور قدم بردارد و در این راه جدیت ویژه ای دارد.

رزم با اشاره به معضل قاچاق کالا در کشور گفت: معضل اصلی تولیدات کشور واردات کالاهای قاچاق است که ضربه سنگینی به اقتصاد کشور زده است که باید با تدابیر مناسب و مدیریت قاطع جلوی واردات کالاهای قاچاق گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.