گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: یکی از برنامه‎های اصلی که در استان گلستان دنبال می‎کنیم کاهش شیوع سرطان در استان است.

 پیشگیری از سرطان اولویت‎ نخست بهداشتی/ طرح پایش سرطان در استان گلستان اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا فاضل ظهر دوشنبه در همایش ملی ثبت سرطان ایران که به میزبانی استان گلستان با بیان اینکه سرطان یکی از علت‎های اصلی مرگ در استان گلستان به شمار می‎رود، اظهار داشت: یکی از برنامه‎های اصلی که در استان گلستان دنبال می‎کنیم کاهش شیوع سرطان در استان است.

وی تصریح کرد: پیشگیری از سرطان جزء اولویت‎های نخست بهداشتی در هر جامعه است و در استان گلستان برای سال‎های متمادی است که این مهم مورد توجه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: تاکنون در این راستا در استان گلستان پایش سرطان در ۲ مرحله انجام شده است.

فاضل یادآور شد: نخستین پایش سرطان در استان گلستان به ۳۵ سال قبل و به دهه ۱۳۶۰ بر می‎گردد و در آن زمان سرطان مری در این استان شمالی شیوع بود.

وی یادآور شد: دومین پایش سرطان در سال ۱۳۷۹ با هدف بررسی و علل سرطان در استان گلستان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه در پایش دوم دسترسی نظام‎مند به بیماران سرطانی وجود نداشته، تاکید کرد: امروز در استان گلستان قدم‎های خوبی در راستای پیشگیری و شناسایی بیماری سرطان اتفاق افتاده است.

فاضل تاکید کرد: پس از پایش دوم سرطان در استان گلستان ثبت نظام سرطان هدف‎گذاری شد و یک تیم ۴۰ نفره‎ از دانشجویان باانگیزه برای تشکیل نظام ثبت سرطان در استان تلاش کردند.

وی افزود: نظام ثبت سرطان در استان گلستان به بلوغ خوبی رسیده و یکی از دلایل موفقیت این طرح دانشگاه علوم پزشکی استان بود.

فاضل به اجرای طرح ملی ثبت سرطان اشاره کرد و گفت:هدف از برگزاری این همایش در این راستا و توانمندسازی مسئولان و کارشناسان برای ثبت سرطان در استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.