کمیته امداد هم اکنون برای رسیدگی به سلامت و بهداشت مددجویان با ۱۰هزار مرکز درمانی، یک هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی، تمام بیمارستان های دولتی سراسر کشور، متخصصان مربوطه و یک هزار داروخانه قرارداد همکاری امضاء کرده است.

بهره مندی بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج از خدمات درمانی کمیته امداد/ سرانه بستری برای هر بیمار تحت پوشش حدود ۲ میلیون تومان است

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  سایت خبری کمیته امداد،  جعفر رحیمی،   مدیر کل بهداشت ،  درمان و امور بیمه کمیته امداد در این نشست با تاکید بر اینکه سلامت، بهداشت و درمان در کنار دو حوزه معیشت و مسکن از امور ضروری جامعه است که همواره باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و به منظور تحقق رویکرد سلامت محوری، کمیته امداد  ارائه فعالیت های خود به مددجویان را در سه بخش بیمه پایه، بیمه مکمل و  بهداشت هدف گذاری کرده است.

مدیر کل بهداشت،  درمان و امور بیمه کمیته امداد با اشاره به اینکه این نهاد  از طریق ارجاع بیماران تحت پوشش به پزشک خانواده خدمات بیمه پایه آنان را اجرایی می کند، مطرح کرد: کمیته امداد هم اکنون برای رسیدگی به سلامت و بهداشت مددجویان با  ۱۰ هزار مرکز درمانی، یک هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی،  تمام بیمارستان های دولتی سراسر کشور، متخصصان مربوطه و یک هزار داروخانه قرارداد همکاری امضاء کرده است.

رحیمی با بیان اینکه سرانه بستری برای هر بیمار تحت پوشش در سال گذشته حدود ۲ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: طی سال ۹۵، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو به پزشک خانواده، ۳۵۰ هزار نفر به پزشک متخصص مراجعه کرده اند، همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو از خدمات داروخانه، ۱۵۰ هزار نفر از خدمات تصویر برداری، ۲۷۰ نفر از خدمات نسخه ای یا آزمایشگاهی و ۱۲۰ هزار نفر از خدمات بستری در بیمارستان های سراسر کشور بهره مند شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شش هزار بیمار خاص از افراد تحت حمایت در کشور حضور دارند که از این تعداد یک هزار و ۷۰ نفر مبتلا به ام اس، یک هزار و ۳۰۰ نفر نیازمند پیوند کلیه، ۹۲۸ نفر بیمار تالاسمی، دو هزار و ۴۵۲ نفر دیالیزی و ۲۵۸ نفر بیمار هموفیلی هستند که از این تعداد بیش از سه هزار نفر تحت پوشش بیمه کمیته امداد هستند.  

مدیر کل بهداشت،  درمان و امور بیمه کمیته امداد در ادامه به نحوه ارائه خدمات بیمه مکمل به مددجویان اشاره و مطرح کرد: هزینه هایی همانند فرانشیز صورت حساب های بیمارستانی، مابه تفاوت قیمت های داروی بیماران، هزینه های جانبی بیماران خاص  و هزینه های نگهداری در منزل بیمارانی که تحت پوشش بیمه پایه نباشد از طریق خدمات بیمه  مکمل به مددجویان پرداخت می شود.

رحیمی در ادامه  با اشاره به اینکه رفع مشکلات تغذیه ای کودکان در سراسر کشور همواره مورد تاکید این نهاد است، خاطر نشان کرد : اولویت خدمت رسانی کمیته امداد برای رفع سوء تغذیه، کودکان کمتر از شش سال، زنان باردار و بیماران صعب العلاج است که  اکنون ماهیانه ۸۰ هزار تومان جهت  کمک هزینه غذایی به آنان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه دریافتی درمانی افراد تحت پوشش کمیته امداد در شش ماهه نخست امسال  ۲۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: هم اکنون شش هزار  بیمار خاص و ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج بین  مددجویان  تحت حمایت شناسایی شده اند که آنان از خدمات درمانی پایه و مکمل این نهاد بهره مند هستند.

مدیر کل بهداشت،  درمان و امور بیمه کمیته امداد  در پایان به ایجاد مرکز اقامتی در شش استان فارس، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر و هرمزگان برای رفاه حال مددجویان و همراهانشان اشاره کرد و افزود : سال گذشته ۵۴ هزار نفر از مددجویان و همراهان بیمار  از خدمات  این مراکز در سراسر کشور بهره مند شده اند.

شایسته ذکر است؛ کمیته امداد طی سال ۹۵، بیش از۴۰۰میلیارد تومان از طریق بیمه پایه و ۷۰ میلیارد تومان از طریق بیمه مکمل برای هزینه های درمان به  مددجویان تحت پوشش پرداخت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.