​ایلام- معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: انتخابات تمرینی برای ارتقای دموکراسی در کشور است و سطح بینش و آگاهی مردم را بالا می برد.

انتخابات تمرینی برای ارتقای دموکراسی در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مجید انصاری روز دوشنبه در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های ایلام با تبریک اعیاد شعبانیه  و روز جوان و با بیان اینکه برای دومین بار است که در دولت تدبیر و امید به استان ایلام سفر می کنم، اظهارداشت: مردم این خطه از ایران اسلامی، در دوران دفاع مقدس سرآمد دفاع از میهن اسلامی بودند و شهیدان زیادی را تقدیم ایران و اسلام کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایلام ثابت کرده اند که در پای نظام و انقلاب ایستاده اند، افزود: ایلام مرز طولانی با عراق دارد و هرساله میزبان میلیون ها نفر از عاشقان اهل البیت (ع) خصوصاً زائران امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین (ع) هستند و ارادت خود را به اهل بیت (ع) به اثبات رسانده اند.

معاون حقوقی رئیس جمهور فضای انتخاباتی کشور را فرصتی برای معرفی دستاوردهای نظام دانست و خاطرنشان ساخت: کارکرد انتخابات از دو جهت برای نظام کاربردی است یکی از جهت ارتقا سطح بینش و آگاهی سیاسی مردم و دیگری تمرینی برای ارتقا سطح دموکراسی کشور است.

حجت الاسلام مجید انصاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جمهوری اسلامی یک حقیقت است و این دو رابطه عینیت با هم دارند، بیان داشت: جمهوریت و اسلامیت بدون هم معنی ندارند، مردم سالاری و دموکراسی عین اسلامیت است و مردم با رأی خود که جمهوریت را معنا می کند این نظام را تثبیت کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات پایه مشروعیت نظام است، افزود: انتخابات پایه نظام را محکم می کند و موجب تقویت بنیه دفاعی و استحکام جمهوری اسلامی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله انتخابات در بسط و گسترش نشاط و امید در جامعه حائز اهمیت است، گفت: حضور مردم در پای صندوق های رأی توطئه دشمنان را خنثی کرده و موجب ناامیدی بدخواهان از نظام اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام مجید انصاری با اشاره به اینکه اهتمام دولت در به بهره برداری رساندن طرح ها و پروژه هاست، افزود: رئیس جمهور در ابتدای تشکیل دولت تأکید داشتند که طرح هایی را کلنگ زنی نکنید که برای دولت بعد تعهد ایجاد کند، تمرکز سرمایه در جاهایی صورت گیرد که طرح ها افتتاح و یا نزدیک به بهره برداری باشند.

وی به ایجاد و بهره برداری از ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دولت کارهای زیربنایی بسیاری در صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، فرهنگی، ورزشی و ... انجام داده و اکنون فصل برداشت کاشته های دولت است.

معاون حقوقی رئیس جمهور رعایت اخلاق انتخاباتی را از سوی همه کاندیداها ضروری دانست و بیان داشت: کاندیداها برای جلب آرای مردم، خوراک تبلیغاتی دشمنان را تأمین نکنند و مطالبی نگویند که دشمنان با استناد به این سخنان علیه ممکلت سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام مجید انصاری همچنین به کاهش چشمگیر قاچاق در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار در سال ماقبل به ۱۳ میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافته که نشان از اهتمام جدی دولت در کنترل قاچاق در مبادی ورودی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته به طور متوسط در هر سال ۱۴ هزار شغل ایجاد کرده بود، یادآور شد: دولت در دو سال گذشته به صورت پیاپی و در هر سال بیش از ۶۵۰ هزار شغل ایجاد کرد که در نوع خود بی نظیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.