۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 527481

امنیت کاربران در فضای اینترنت از جمله نکات و موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. از این رو گوگل قابلیت جدید در سرویس جی میل خود برای کاربران این سرویس تحت سیستم عامل اندروید ارائه داده است که با استفاده از آن لینک های مشکوک داخل ایمیل کاربر شناسایی می شوند و هشدار لازم برای کاربر نمایش داده می شود.

قابلیت جدید جی میل رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  کلیک، کلاه برداری فیشینگ از جمله حملات هکری خطر ناکی است که به سرعت می تواند در میان داده ها و اطلاعات شخصی قربانی نفوذ کند. متاسفانه تاکنون سرویس های زیادی از گوگل تحت حمله فیشینگ قرار گرفته اند. اما گوگل به سرعت توانسته اند با استفاده از روش های مبتکرانه جلو ادامه این گونه حملات به سرویس های خود را بگرد و شاید به همین دلیل لقب غول تکنولوژی را از آن خود کرده است. از این رو گوگل از قابلیت جدید در سرویس جی میل خود بر روی سیستم عامل اندروید رو نمایی کرده است که گفته می شود به کاربران در خصوص لینک های مخرب و مشکوکی که در ایمیل خود دریافت می کنند هشدار می دهد.

در این قابلیت که تنها بر روی سیستم عامل اندروید برای سرویس جی میل گوگل فعال است در صورتی که کاربر بر روی لینک مشکوک و یا مخرب کلیک کند یک پنجره حاوی پیغام هشدار ظاهر می شود. در پیام ظاهر شده بر روی این پنجره در خصوص لینک و احتمال آلوده بودن آن لینک توضیحاتی برای کاربر نمایش داده می شود. گوگل در یکی از پست های خود در وبلاگ این شرکت پیش نمایشی از این پنجره و پیام هشدار را نمایش داده است.

محتوی این پیام از این قرار است: ” سایتی که شما در حل حاضر قصد مشاهده آن را دارید به عنوان یک سایت جعلی شناخته شده است و ممکن است به اطلاعات حساس، شخصی و مالی شما نفوذ پیدا کند”

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که این تنها یک پیام هشدار است و کاربر حتی در صورت مشاهده چنین پیامی در صورت تمایل می تواند لینک مورد نظر را باز کند و از طرفی کاربر می تواند به مقصد مورد نظر خود از طریق لینک های غیر مستقیم دسترسی داشته باشد. گوگل این قابلیت را تنها به منظور تشویق کاربران برای دقت در استفاده از لینک های مشکوک و یا وب سایت های نا معتبر انجام داده است. در واقع گوگل با این کار توجه کاربران برای حفاظت از اطلاعات شخصی و دقت در جستجو و مرور وب سایت های مشکوک جلب می کند.

همچنین به این نکته اشاره کرده است که تمام لینک ها و وب سایت هایی که از طریق این قابلیت به عنوان لینک های مشکوک شناخته می شوند در حقیقت خطرناک و نا امن نیستند. در واقع برخی از این سایت ها به دلیل اینکه از لغات کلیدی گوگل که به عنوان لغات کلیدی مشکوک در گوگل شناخته می شوند استفاده کرده اند به عنوان سایت های نا امن شناخته می شوند. هر چند کارشناسان به طور کلی عقیده دارند توجه به چنین هشدارهایی به نفع خود کاربر است. در واقع بهتر است کاربران در صورتی که ایمیلی از طرف مخاطب نا شناسی دریافت می کنند که حاوی لینک هایی است در باز کردن و کلیک کردن بر روی این لینک ها نهایت دقت خود را به خرج دهند.

گوگل قصد دارد تا این قابلیت را برای تمام کاربران سرویس جی میل بر روی تمام سیستم عامل ها ارائه دهد. در حال حاضر این قابلیت تنها برای کاربران اندرویدی سرویس جی میل گوگل فعال است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.