بجنورد- نماینده مردم فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موقعیت شهرستان فاروج این شهر می تواند به صورت پایلوت به عنوان اولین شهر هوشمند خراسان شمالی قرار گیرد. 

فاروج می تواند به عنوان اولین شهر هوشمند خراسان شمالی قرار گیرد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر هادی شوشتری در دیدار با مدیر عامل مخابرات منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته از شهر های کوچک به عنوان پایلوت جهت پیاده سازی این گونه برنامه ها استفاده می شود.
وی افزود: به رغم تغییر ساختار مخابرات، این شرکت اصالتها و تعهدات اجتماعی خود را فراموش نکرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گزارش عملکرد این مجموعه و نحوه ارائه آن، نشان دهنده پویایی این شرکت همچون شرکت های برتر کشوری است، که این ها همه بیان از مدیریتی کاملا حرفه ای و هدفمند در این مجموعه دارد.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه فاروج یکی از بهترین شهرها از نطر تجهیزات مخابراتی بوده و بسترهای لازم جهت ارتقاء هرچه بیشتر وضعیت ارتباطی در این منطقه وجود داشته و تنها نیازمند مدیریت کلان است تا بسترهای لازم راه اندازی و مورد استفاده قرار می گیرد.
مهندس علیرضا هاشمی اظهار داشت: هرچند رتبه مخابرات خراسان شمالی در سطح کشور جزء ۱۲ استان برتر است اما در مجموعه شاخص های بین الملی مخابراتی متاسفانه استان در رتبه ۲۹ کشوری قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این امر نشان دهنده این است که مخابرات فی نفسه از عملکرد درستی برخکردار بوده اما در انسجام مدیریتی نیازمند حمایت مسئولین و سایر دستگاه های اجرایی است.
هاشمی با بیان اینکه در زمینه واگذاری تلفن ثابت در سطح استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد گفت: در حال حاضر بیش از ۲۷۰ شماره تلفن ثابت در مخابرات استان فعال بوده و با ظرفیت سنجی انجام شده در زمینه واگذاری تلفن همراه تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره منصوبه درسطح استان وجود دارد که ازاین میزان تعداد ۷۰۰ هزار شماره همراه اول در استان فعال است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان، میزان سهم اختصاص یافته سایت همراه در استان ۲۰۰ سایت بوده است افزود: این در  حالیست که با توجه به پیگیری ها و همکاری انجام شده به علت کوهستانی بودن این منطقه ۳ برابر این میزان در سطح استان اقدام به نصب سایت همراه اول  و همچنین ارتقاء ۲۴۰ سایت از نسل دو به نسل های ۴G , ۳G شده تا نقاط مختلف زیر پوشش قرار گرفته و مشترگین از کیفیت ارتباطی مناسبی بهنرمند شوند.
هاشمی تصریح کرد: در زمینه ارتباطات دیتا نیز ۴۰۰۰ کیومتر از مسیرهای ارتباطی استان زیر پوشش فیبر بوده و بیش از ۳۱ هزار مشترک  ADSIاز خدمات اینترنتی مخابرات بهره می برند.
فرماندار شهرستان فاروج نیز در این دیدار، با اشاره به فعالیتهای مخابرات استان در این شهرستان گفت: مخابرات به عنوان شرکتی خصوصی در راستای ارائه خدمات ارتباطی در منطقه بیش از سهم و تعهد خود ورود داشته و تمام تلاش خود را جهت ایجاد ارتباطی پایدار و با کیفیت بکار گرفته است.
وی افزود: اما با این وجود در برخی مناطق روستایی همچنان نیازهای ارتباطی وجود دارد و امیدواریم با همکاری شرکت زیر ساخت به عنوان سازمان حاکمیتی و سایر ارگانهای مرتبط شاهد رفع این مشکلات باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.