نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توان با کمک کارآفرینان شغل ایجاد کرد و در هر صورت امیدواریم که از این چالش به خوبی عبور کنیم.

جهانگیری: با کمک کارآفرینان در بنگاههای کوچک اشتغال ایجاد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز در برنامه «پاسخ به سؤالات جوانان» در شبکه سوم سیما در پاسخ به سؤالی درباره میزان فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دولت آینده اظهار داشت: کشوری که دموکراسی و مردم‌سالاری دینی دارد، نیازمند ساز و کارهایی مانند حزب است تا امور سیاسی و اقتصادی را دنبال کند.

وی افزود: عدم به رسمیت شناختن سلایق سیاسی باعث مخفی‌کاری می‌شود و ما نیز در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که انتخابات در آن خیلی مد نظر نیست، اما در کشور ما نهادینه شده است.

این نامزد انتخابات تأکید کرد: اصل شکل‌گیری جریان‌های سیاسی در قالب احزاب یک امر پسندیده است و اگر آنها به رسمیت نشناسیم، افرادی در آینده با شعار، سرنوشت مردم را رقم می‌زنند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: خط قرمز این گروه‌ها باید منافع ملی باشد و همگی تلاش کنند که جایگاه مردم ایران بالا برود و کشور پیشرفت کند.

وی در ادامه و درباره اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در برابر جوانان، گفت: جوانان فرصت‌های طلایی کشور هستند و باید دید چه اتفاقی می‌افتد که یک جوان به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی می‌رود؛ شاید یک علت آن، محدودیت‌هایی است که برای آنها ایجاد می‌شود.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: جوان باید آزاد باشد و بتواند جوانی کند؛ البته در یک چهارچوبی که با ارزش‌ها همخوانی داشته باشد.

جهانگیری در ادامه درباره برنامه خود برای تأمین مسکن جوانان نیز اظهار داشت: در دولت گذشته اتفاقاتی افتاد که باعث افزایش جهشی قیمت مسکن شد.

وی افزود: در این دولت برای زوج‌های جوان امکان سپرده‌گذاری یک ساله در بانک مسکن فراهم شده است که پس از دوره یکساله و با دریافت اصل سپرده خود، می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نرخ سود این وام نیز بعد از ۲۵ سال تک‌رقمی شده و ۸ درصد تعیین شده و دوره بازپرداخت آن نیز ۲۵ ساله است تا به جوان فشار نیاید و بتواند سایر هزینه‌های زندگی خود را تأمین کند.

جهانگیری عنوان کرد: با مجموعه تصمیماتی که در این دولت گرفته شد، بسته مسکن امکان خانه‌دار شدن زوج‌های جوان را در اولین زمان ممکن فراهم کرده است.

وی درباره راه‌های اشتغال پایدار جوانان نیز گفت: در دهه ۶۰ جمعیت کشور رشد بالایی داشت که متولدین آن سال‌ها، الان درگیر مسئله ازدواج و اشتغال هستند.

این نامزد انتخابات خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیروی متقاضی کار ایجاد شده و ما نیز بسته اشتغالی تهیه کرده‌ایم که باید در دولت آینده دنبال کنیم.

جهانگیری ادامه داد: در این بسته، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال خواهند بود و در حال حاضر نیز بیش از ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی شده و بیش از یکصد هزار نفر در آنها مشغول به کارند که اکثراً از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی افزود: در کنار هر دانشگاه نیز یک پارک علم و فناوری ایجاد شده است تا دانشجو هر ایده‌ای را که دارد، به محصول تبدیل کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ضرورت ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز اشاره کرد و گفت: در این بنگاه‌ها می‌توان با کمک کارآفرینان شغل ایجاد کرد و در هر صورت امیدواریم که از این چالش به خوبی عبور کنیم.

جهانگیری درباره میزان تأثیر کاهش تورم بر وضعیت معیشت مردم نیز تأکید کرد: در شرایط تورمی، وضعیت برای پولداران بهتر می‌شود چون قیمت دارایی‌های فیزیکی آنها از قبیل مسکن افزایش می‌یابد. از سوی دیگر تورم قدرت خرید مردم را کم و سفره آنها را کوچک می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر در حال حاضر می‌گوییم که نرخ تورم حدود هفت درصد است و حقوق‌ها نیز ۱۲ درصد افزایش یافته، یعنی وضعیت زندگی مردم پنج درصد بهتر شده است؛ هر چقدر بتوانیم تورم را کمتر کرده و درآمدها را افزایش دهیم، تأثیر کاهش تورم در زندگی مردم بیشتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.