کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد پس از هزینه کردن در دوره های درمانی آنان گفت: توجه به مراقبت های بعد از خروج زندانیان و ترک اعتیاد معتادان بسیار ضروری است.

توجه به مراقبت های بعد از خروج زندانیان بسیار ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، یدالله موحد صبح سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اعتیاد به عنوان بزرگ ترین آسیب اجتماعی و چالش جامعه ما مطرح است.

وی با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت کمپ های ماده ۱۶ در واگذاری به بهزیستی افزود: علی رغم به کارگیری افراد و هزینه ها، اثربخشی و فایده کارها کم است و این بحث بسیار مهمی است که چرا از ۱۰۰ نفری که به کمپ وارد می شوند، تعداد کمی درمان شده و مابقی مجدد به چرخه اعتیاد بازمی گردند؟

موحد تصریح کرد: سال گذشته با اقداماتی که همه دوستان انجام دادند، کرمان در بحث کمپ های ماده ۱۶ در بین استان های کشور شاخص بود و باید در زمینه مقابله با اعتیاد نیز شاخص باشد.

وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های موجود برای رسیدن به اهداف بیان کرد: باید به مراقبت های بعد از خروج زندانیان توجه بیشتری شده و بحث کیفی سازی عملکرد مراکز ماده ۱۶ ضروری است.

هر یک ساعت دو نفر در استان کرمان وارد زندان می‌شوند

در ادامه این جلسه نیز مدیرکل زندان های استان کرمان گفت: هر یک ساعت دو نفر در استان کرمان وارد زندان می شود و جرم اتفاق می افتد که باید تلاش بیشتری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم صورت بگیرد.

رمضان امیری افزود: موجودی زندان های استان نسبت به قبل ۹ درصد افزایش داشته و ۱۰ درصد از ورودی های ما به زندان در سال گذشته مربوط به افرادی است که همان سال در زندان بودند.

امیری تصریح کرد: ۳۸ درصد از کل موجودی زندان، در دوره های قبل نیز در زندان حضور داشته و بازگشت مجدد به زندان داشته اند.

وی بیان کرد: ۱۷۰ نفر زوج در استان کرمان داریم که هم زن و هم شوهر در زندان به سر می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.