سمنان- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بدهی دولت به بانک‌ها در حال سازماندهی است و در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است و بزودی ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت می شود.

۱۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولت به بانک ها به زودی پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی طیب‌نیا پیش از ظهر سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در شاهرود با اشاره به طرح شعارهایی در خصوص ایجاد اشتغال‌های میلیونی در کشور تصریح کرد: اگر امکانات خود را بشناسیم تحقق ۹۵۰ هزار شغل در سال دست یافتنی است.

طیب‌نیا با اذعان به اینکه ایجاد اشتغال مولد باید بصورت جدی پیگیری و اجرایی شود گفت: بی‌تردید پرداخت یارانه نمی‌تواند موجب اشتغال در کشور شود.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: اقدامات لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مشخص است.

این استاد اقتصاد دانشگاه تصریح کرد: نرخ رشد در سال ۹۴ می‌توانست بسیار بیشتر از آنچه که شد، افزایش یابد اما کاهش شدید قیمت نفت سبب کاهش سرعت نرخ رشد اقتصادی در کشور شد.

وی با اشاره به تایید پیشرفت‌های اقتصادی ایران از سوی مراکز و مجامع بین‌المللی گفت: در جمع‌بندی بانک جهانی در اجلاس جهانی کشورهای نفتی در واشنگتن اعلام شد که موفق‌ترین کشور دنیا در این حوزه، جمهوری اسلامی ایران بوده است و جالب‌تر آنکه این توفیقات چشمگیر در شرایط تحریم هم رخ داده است.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که حتی یک روز به تحریم‌های ظالمانه تمکین نکرده و توانسته آنها را رفع کند ایران است اضافه کرد: در ۹ ماهه اول سال ۹۵ به رشد اقتصادی ۱۱ و ۶ دهم درصد رسیدیم که قطعا درآمدهای نفتی هم در آن بی‌تاثیر نبوده است.

طیب‌نیا با بیان اینکه درآمدهای نفتی چیز بدی نیست اظهار کرد: از نظر اقتصاد علمی آنجه بد است شیوه نادرست استفاده از این درآمدها است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته رشد اقتصادی ما در تمام  بخش ها بجز بخش ساختمان مثبت بوده است گفت: سال ۹۶ سالی است که باید رونق اقتصادی در تمام بخش‌های کشور رسوخ کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ ما ۱۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ کرده‌ایم که تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان آن را به شهرداری های کشور داده‌ایم، ادامه داد: طی دو سال اخیر و با مبارزات و اقدامات انجام شده واردات قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

وی گفت: در تراز تجاری غیر نفتی کشور طی دو سال اخیر برای اولین بار در تاریخ ایران صادرات بر واردات ارجحیت یافته که موفقیت کم‌نظیر و بزرگی بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از شهرستان شاهرود به عنوان مهد بزرگان کشور نام برد و گفت: این دیار شخصیت‌های دینی و علمی بزرگی به کشورمان هدیه داده است.

وی با بیان اینکه شاهرود شهرستانی بزرگ و مهم است ادامه داد: این شهرستان از ظرفیت‌های متنوع و زیادی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.