اصفهان-سید مصطفی میرسلیم ظهر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان افزود: اجرای سیاست در شعار یک بحث و در عمل بحث جداگانه ای است، دولت نمی تواند با ارایه گزارش های اقتصادی اشتباه سر مردم کلاه بگذارد.

دولت برای افتتاح توأم با تظاهر عجله دارد/دولت فرصت سوزی کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وی اظهارکرد: دولت که می‌داند ۶ درصد رشد اقتصادی اعلام شده از فروش نفت است، باید اذعان کند که تا حالا چه کار کرده و از گذشته خود دفاع کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی شما نمی‌توانید از گذشته خود دفاع کنید چراکه به عشق آنکه آمریکا به روی شما بخندد، فرصت‌سوزی کردید.

وی با تاکید بر اینکه باید تکلیف فسادی که مثل خوره پایه‌های نظام را از بین می‌برد روشن شود و یعنی زد و بند قوه مجریه و قوه مقننه به پایان برسد، اضافه کرد: متاسفانه برخی رشوه‌دهی ها به قوه قضائیه به یک رویه تبدیل شده که باید جلوی آن گرفته شود، البته اگر من رئیس جمهور شوم به نمایندگان مجلس خواهم گفت که من اهل زد و بند نیستم.

میرسلیم ادامه داد: دولت برای افتتاح توام با تظاهر عجله دارد اما همه چیز را که نباید برای کسب رأی ابزار قرار داد؛ موقعی باید طرحی رونمایی و افتتاح شود که فعالیت آن آغاز شود، این کار دولت بی‌احترامی به مردم است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: من تا به حال نگفته‌ام یارانه‌ها را افزایش می‌دهم تا مردم خوشحال شوند و به من رأی دهند؛ از جیب چه کسی یارانه را افزایش دهم، دولت فقط یک بند قانون هدفمندی یارانه‌ها را گرفته و رها نمی‌کند چراکه برایش رأی‌آور است.

وی ادامه داد: پشتوانه پول در دنیا کار و کوشش و سرمایه سازنده است؛ توزیع پول میان مردم اشتغال برای مردم نیست، بلکه تولید ملی به معنای اقتدار دادن به پول ملی و ارزش‌گذاری به آن است.

میرسلیم درباره استفاده از جوانان در کابینه دولت احتمالی خود، گفت: احترام به تجربه و پیشکسوتی بسیار مهم است، برای اینکه بدانیم چه اشتباهاتی مرتکب شدیم، اعضای هیئت وزیران شبانه روز باید خود را وقف جبران مافات کنند.

وی تاکید کرد: معتقدم متوسط سنی کابینه دولت  نباید بیشتر از ۵۰ سال باشد و توانایی لازم برای رسیدگی به مسائل و چاره‌جویی بدون احساس خستگی فراهم شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره ارتباط و تعامل با کشورهای اروپایی گفت: ما یک قاعده کلی داریم و آن هم تعامل خودمان با کشورهایی است که در عمل رفتار ظالمانه نداشته باشند، جمهوری اسلامی نمی‌تواند سر سازشی با ظلم داشته باشد و بنابراین کشوری که مبنای وجودی‌اش ظلم و طرد افراد بومی و غصب سرزمین‌ها مثل اسرائیل است، نمی‌تواند با ما همکاری و مناسبات داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت سر تسلیم مقابل سند ۲۰۳۰ فرود آورده است، گفت: این در حالی است که از سال ۸۳ کارشناسان ما در زمینه آموزش و پرورش همچون سند تحول آموزش و پرورش زحمات زیادی کشیده‌اند.

میرسلیم در ادامه خاطرنشان کرد: در این مدت که مشغول به فعالیت‌های انتخابی شدیم مهمترین فعالیت ما دیدار با دانشجویان است و خوشبختم از اینکه در خانه خودم هستم چون صحبت کردن با شما دانشجویان برای طرح مسائل مهم کشوری راحت‌تر است.

وی اظهارکرد: در کشورهای پیشرفته ارزش نیروی انسانی رتبه نخست و کنار آن منابع طبیعی و منابع خدادادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در کشور ما هم پیشرفت به‌دست نیروهای متخصصی همچون اساتید، نخبگان و دانشجویان  میسر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.