بر اساس بخشنامه جدید سازمان مالیاتی، ماده ۱۹ اصلاحی بخش مقررات و ضوابط اجرایی دارایی های استهلاک پذیر ابلاغ شد.

ضوابط اجرایی استهلاک داراییها از سوی سازمان مالیاتی اعلام شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  در بخشنامه جدید رئیس سازمان مالیاتی، ماده ۱۹ اصلاحی بخش مقررات و ضوابط اجرایی دارایی های استهلاک پذیر(موضوع ماده ۱۴۹ انون مالیاتهای مستقیم) ابلاغ شد.

بر اساس ماده ۱۹ اصلاحی موسسات مجاز هستند که داراییهای استهلاک پذیر خود را بیش از مدت و یا با نرخی کمتر از نرخهای مندرج در جدول مربوطه مستهلک نمایند. مشروط به اینکه فهرست دارایی­های مربوط و نحوه استهلاک آنها را تا پایان انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال تحصیل دارایی و یا در اولین سال استفاده از مقررات و ضوابط این مجموعه به اداره امور مالیاتی ذیربط اعلام نماید.

تبصره: حکم این ماده برای دوره معافیت یا محاسبه مالیات با نرخ صفر جاری نخواهد بود.

ضمنا در راستای مصوبه مذکور خاطر نشان می‌سازد، موسسات می­‌توانند در اولین سال استفاده از مقررات و ضوابط اجرایی دارایی­های استهلاک پذیر، دارایی­های تحصیل و خریداری شده قبل ازسال ۱۳۹۵ خود را با رعایت مفاد مقررات ماده ۱۹ اصلاحی یاد شده و تبصره آن، بیش از مدت و یا با نرخی کمتر از نرخ­های مقرر در جدول استهلاکات مالیاتی، مستهلک نمایند.

در بخشنامه تقوی نژاد امده است، متن ماده ۱۹ اصلاحی بخش مقررات و ضوابط اجرایی دارایی­های استهلاک­ پذیر (موضوع ماده ۱۴۹ قانون مالیات­های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱/۰۴/۱۳۹۴) که بنا به پیشنهاد شماره ۱۳۰۶/۲۰۰ مورخ ۰۴/۰۲/۱۳۹۶ سازمان متبوع و طی نامه شماره ۱۶۲۶۷ مورخ ۰۴/۰۲/۱۳۹۶ دفتر وزارتی، به شرح ذیل به تصویب وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رسیده است، جهت اجرا ابلاغ می­گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.