نماینده مردم مشهد در مجلس نسبت به ممنوعیت آموزش قرآن در دبستان‌ها طبق سند ۲۰۳۰ از سوی وزارت آموزش و پرورش هشدار داد.

 آموزش قرآن در دبستان‌ها طبق سند ۲۰۳۰ از سوی وزارت آموزش و پرورش ممنوع شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت) قوه‌مقننه در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش، گفت: اسفند ماه سال ۹۵ مکاتبه‌ای با آموزش و پرورش داشتم که متأسفانه گزارش‌هایی از شهرستان‌های مختلف به کمیسیون فرهنگی رسیده که براساس سند ۲۰۳۰، وزارت آموزش و پرورش، آموزش قرآن به کودکان کمتر از ۱۰ سال را ممنوع کرده است.

وی افزود: براساس توافقی که در سند ۲۰۳۰ صورت گرفته، به کودکان کمتر ۱۰ سال نباید در مدارس بیش از یک زبان آموخته شود، بنابراین  آموزش و پرورش  طبق این سند، آموزش قرآن را برای کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی ممنوع کرده و کلاس‌های روانشناسی و ضمن خدمت را جایگزین آن کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: آموزش و پرورش مقرر کرده که از سال آینده، آموزش روان‌خوانی و حفظ قرآن در پیش‌دبستانی‌ها ممنوع شود و با آنهایی که این طرح را اجرا نکنند، مقابله می‌شود؛ این یکی از جنایات سند ۲۰۳۰ است.

حجت‌الاسلام پژمانفر به اظهارت روز گذشته رئیس‌جمهور که گفته بود عده‌ای می‌خواهند در خیابان‌ها دیوار بکشند، گفت: کدام یک از کاندیداها این را گفتند، چرا دروغ می‌گویید؟

وی تأکید کرد: گزارش‌هایی به ما رسیده که فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها، مردم روستاها و شهرستان‌های کوچک را تهدید می‌کنند که اگر از صندوق منطقه شما رأی روحانی بیرون نیاید، خدمات و یارانه شما قطع می‌شود، آقای روحانی! اجاره دهید مردم خودشان گزینه مناسب را انتخاب کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.