۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: 527881

رئیس دانشگاه یزد در جمع دانشجویان این دانشگاه از بروز حادثه مسمومیت برای تعدادی از دانشجویان این دانشگاه عذرخواهی کرد.

عذرخواهی رئیس دانشگاه یزد از دانشجویان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، محمد صالح اولیا در جمع دانشجویانی که به منظور پیگیری مطالبات صنفی خود در خصوص بهبود وضعیت سلف سرویس پردیس خوابگاهی۲، در محل محوطه ساختمان مرکزی این دانشگاه گرد هم آمده بودند، حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ گفت.

وی گفت: تمامی دانشجویان بستری شده دانشگاه به علت مسمومیت غذایی تا صبح امروز مرخص شدند.

رئیس دانشگاه یزد با ابراز تاسف از رخداد پیش آمده و عذرخواهی از دانشجویان، خاطر نشان کرد: در یک فضای آرام و منطقی، مدیریت دانشگاه ضمن پذیرش مسئولیت‌های خود، آماده شنیدن تمامی دیدگاه های منطقی و انتقادات سازنده دانشگاهیان است و در عین حال از حرکت های غیر منطقی و مباحث مغرضانه و حاشیه‌ای پرهیز می‌کند.

اولیا اظهار داشت: مسمومیت غذایی دانشجویان این دانشگاه به لحاظ درمانی، کنترل شده و همه دانشجویان بستری شده از بیمارستان ترخیص شدند.

وی در تشریح اقدامات و پیگیری های انجام گرفته در این خصوص گفت: از صبح دیروز، تیمی از سوی مدیریت دانشگاه در محل حادثه مستقر و با پیگیری موضوع، دلایل محتمل بررسی شد.

رئیس دانشگاه یزد تاکید کرد: نمونه هایی نیز برای آزمایش به آزمایشگاه‌های مختلف ارائه شد و به طور همزمان با همکاری اورژانس و دانشگاه شهید صدوقی شماری از دانشجویان مسموم به بیمارستان منتقل شدند و معالجه شماری دیگری از دانشجویان نیز در محل نمازخانه دانشگاه انجام شد.

اولیا عنوان کرد: باتوجه به مسجل شدن اصل سهل انگاری در توزیع آبمیوه همراه با غذا و بازرسی مرکز آشپزخانه خوابگاه دانشگاه، پیمانکار سلف سرویس خوابگاه پسران خلع ید و کار به پیمانکار دیگری سپرده شد.

وی افزود: همچنین ناظر فعالیت پیمانکار آشپزخانه نیز با توجه به سهل انگاری از انجام وظیفه و ارائه غذای خارج از برنامه، برکنار شد.

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه نمونه های آزمایش به تهران نیز ارسال شده، ادامه داد: نتایج آزمایش ها تا ۷۲ ساعت مشخص و اعلام خواهد شد.

اولیا با تبیین موارد مطرح شده در نشست امروز ستاد بحران در این دانشگاه گفت: در این نشست به دنبال پیشگیری از وقوع موارد مشابه با اتخاذ راهکارهای درازمدت بوده ایم.

وی همچنین با اشاره به لزوم مشارکت فراگیر دانشجویان در تشکیل شورای صنفی، افزود: مدیریت دانشگاه امیدوار است با مشارکت مسئولانه دانشجویان در کاندیداتوری و تشکیل شورای صنفی، مطالبات آنان از مسیر مناسب مطرح و پی‌گیری شود.

رئیس دانشگاه یزد اظهار امیدواری کرد با توجه به شرایط خاص کشور و در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، از موضوع مسمویت غذایی دانشجویان دانشگاه یزد بهره برداری نادرست نشود و این موضوع با آرامش پیگیری شود.

در این جلسه مقرر شد رئیس دانشگاه یزد طی شب های آتی در جمع دانشجویان ساکن در پردیس‌های خوابگاهی ۱ و ۲ دانشگاه حضور یابد و نشست های گفت و شنودی نیز در محل این دو پردیس برگزار شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.