۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 52789

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: فروریختن ساختمان امامزاده ابراهیم (ع) در شفت به لحاظ فنی قطعی است.<BR>

فروریختن سقف ساختمان یک امام زاده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس از شفت، حجت‌الاسلام ولی عادلی عصر جمعه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در شفت اظهار داشت: شهرستان شفت 22 بقعه دارد و شاخص‌ترین آنها امامزاده ابراهیم (ع) و امامزاده اسحاق (ع) هستند.

وی امامزاده یعقوب (ع) را از جمله امامزاده‌های شاخص شفت معرفی کرد و افزود: امامزاده ابراهیم (ع) تعداد 9 خادم ثابت و سه خادم فصلی دارد و 44 نفر خادم در این محل به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند.

عادلی درآمد سالانه امامزاده ابراهیم (ع) را 400 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین زائران در فصل تابستان به زیارت امامزاده ابراهیم (ع) می‌روند.

مدیرکل اوقاف گیلان رانش زمین را از مشکلات اصلی در بقعه امامزاده ابراهیم (ع) دانست و تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان عدم تخریب این ساختمان تاکنون یک معجزه است.

وی با بیان اینکه ساختمان بقعه امامزاده ابراهیم (ع) در شیب 90 درجه بنا شده، ابراز داشت: فروریختن بنای امامزاده ابراهیم (ع) به لحاظ فنی قطعی است و مسئولان باید به این امر توجه جدی داشته باشند.

* بیمه یک‌هزار نفر به صورت بی‌نام در امامزاده ابراهیم (ع)

عادلی به احتمال فروریختن ساختمان امامزاده ابراهیم (ع) در هر لحظه اشاره کرد و یادآور شد: تعداد یک‌هزار نفر را بیمه بی‌نام کردیم تا اگر اتفاقی بیفتد بتوانیم پاسخگو باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به دعوت از گروه‌های فنی برای جلوگیری از تخریب بقعه امامزاده ابراهیم (ع) شفت، خاطرنشان کرد: کارشناسان پیشنهاد احداث پارکینگ طبقاتی در مقابل بقعه امامزاده ابراهیم (ع) را مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: پارکینگ در چهار طبقه پیش‌بینی شده و اگر این طرح اجرا شود از رانش زمین و تخریب ساختمان امامزاده ابراهیم (ع) جلوگیری می‌کند.

عادلی دو طبقه احداث ساختمان را برای پارکینگ عنوان کرد و افزود: یک طبقه برای خدمات‌دهی به زائران است ضمن اینکه یک طبقه برای سهم بازار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان برآورد هزینه طراحی نقشه پارکینگ امامزاده ابراهیم (ع) را 300 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: هزینه احداث ساختمان پارکینگ بالغ بر 4 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با تاکید براینکه برای احداث پارکینگ امامزاده ابراهیم (ع) باید در سطح استانی و ملی اعتبار دیده شود، اضافه کرد: احداث پارکینگ امامزاده ابراهیم (ع) یک امر حیاتی است.

عادلی به مسائل فرهنگی در امامزاده ابراهیم (ع) شفت اشاره کرد و ادامه داد: در ایام تابستان روحانی به این منطقه اعزام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اقامه نماز جماعت در سه نوبت در امامزاده ابراهیم (ع)، تصریح کرد: تمام مراسم‌های مذهبی در امامزاده ابراهیم (ع) برگزار می‌شود و پرسش و پاسخ در این محل به صورت ویژه مد نظر است.

وی انتقال زباله از امامزاده ابراهیم (ع) را از مسائل اساسی خواند و متذکر شد: مبلغ 4 میلیون تومان برای هزینه حمل زباله پرداخت شده است.

عادلی خواستار استقرار سریع‌تر نیروی انتظامی در امامزاده ابراهیم (ع) شد و اذعان داشت: تردد خودروها در ایام تعطیل به‌ویژه در فصل تابستان در امامزاده ابراهیم (ع) با مشکل مواجه می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.