ساری- مدیرکل آموزش‌ وپرورش مازندران گفت: حمایت بی سابقه از نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان با ابلاغ اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال صورت پذیرفت.

۱۰ میلیارد ریال برای حمایت از دانش آموزان مناطق محروم مازندران اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش مازندران، سید علی قاسمی اظهار داشت: با توجه و اهتمام جدی آموزش و پرورش به ارتقاء کیفیت آموزش و نقش دوره ی پیش دبستانی در سرنوشت آینده تحصیلی دانش آموزان، دولت حمایت خویش را معطوف به مناطق آسیب پذیر و کمتر توسعه یافته داشته و تمامی نوآموزان پیش دبستانی این مناطق با ضریب محرومیت ۸ ، ۷ و ۶ در سال جدید تحت حمایت ویژه قرار گرفتند.

وی افزود: این حمایت ها در سه محور  فعالیت مناطق دو زبانه، محروم و  روستایی و حاشیه شهر بوده و به دنبال ایجاد فرصتی برای افزایش سطح دسترسی به آموزش دوره ی پیش دبستانی، توسعه عدالت آموزشی و تربیتی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کمک به ارتقا کیفیت آموزش در کلاس های چند پایه، جلوگیری از ترک تحصیل نوآموزان و انسداد مبادی  بی سوادی، و توجه به پیش نیازهای آموزش ورودی برای پایه اول در کلاس های چند پایه است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران با بیان اینکه حمایت از نوآموزان پیش دبستانی در چند سال اخیر بی سابقه بوده، تصریح کرد: در سال جدید در دولت علی رغم تنگناهای مالی، ابلاغ اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با هدف توسعه عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آن انجام شد که تمامی این مبالغ تخصیص، جذب و هزینه گردید.

قاسمی خاطرنشان کرد: تمرکز و توجه حال حاضر دولت و مسئولان این است که مناطق آسیب پذیر و محروم  مورد حمایت ویژه قرار گیرند تا روح امید و انگیزه برای تحصیل در نوآموزان و دانش آموزان این مناطق و همچنین والدین آنان همچنان زنده بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.