اتحادیه اروپا نسبت به کاهش ۶۴۰ میلیون دلاری کمک‌های مالی آمریکا به سازمان ملل انتقاد کرد و از این کشور خواست تا نسبت به تعهدات خود در قبال توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی متعهد بماند.

انتقاد اتحادیه اروپا از کاهش کمک‌های مالی آمریکا به سازمان ملل

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا روز گذشته از آمریکا خواست تا به حمایت خود از آژانس‌های مختلف زیرمجموعه سازمان ملل ادامه داده و به تعهدات خود در قبال توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی جهان پایبند بماند.

آمریکا قصد دارد با کاهش کمک‌های مالی خود به سازمان ملل فشارها بر ایران، سوریه و کره شمالی را از سوی اتحادیه اروپا و سازمان ملل افزایش دهد.

دونالد ترامپ پیشنهاد داده است که کمک‌های مالی این کشور به سازمان ملل و آژانس‌های زیرمجموعه آن کاهش یافته و کمک‌های مالی به اقدامات صلح‌جویانه نیز ۲۵ درصد کاهش یابد.

آژانس حمایت از کودکان سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و آژانس حمایت از پناهندگان از جمله زیرمجموعه‌های سازمان ملل هستند که به صورت داوطلبانه توسط دولت‌ها حمایت مالی می‌شوند و آمریکا در بسیاری از موارد اصلی‌ترین تأمین کننده مالی آنهاست.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: بگذارید صریح سخن بگویم و با دوستان آمریکایی مستقیم صحبت کنم. بسیار حیاتی است که ما به سرمایه‌گذاری در این آژانس‌های سازمان ملل ادامه دهیم.

این مسئله همانقدر که صلح جهانی و بودجه‌های دفاعی مهم است، ضروری هستند.

موگرینی تأکید کرد: اتحادیه اروپا نیمی از منابع مالی این سازمان‌ها را تأمین می‌کند، آمریکا نیز ۲۲ درصد کل هزینه‌های کل بودجه ۵.۴ میلیارد دلاری سازمان ملل و ۲۸.۵ درصد بودجه ۷.۹ میلیارد دلاری سیاست‌های صلح‌جویانه در این سازمان را تأمین می‌کند.

ماه گذشته میلادی، دونالد ترامپ اعلام کرده بود که هزینه‌های سازمان ملل و اقدامات بین‌المللی به صورت ناعادلانه بر دوش آمریکا تحمیل شده اما اگر این سازمان روند فعالیت‌های خود را اصلاح کند آمریکا به تأمین بودجه این سازمان ادامه خواهد داد.

موگرینی همچنین از آمریکا خواست تا به تعهدات خود در قبال تغییرات آب و هوایی متعهد بماند.

پیش‌تر ترامپ تهدید کرده بود که تا پایان ماه می سال جاری نسبت به ادامه حضور آمریکا در این توافق تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواسته است تا تحریم‌های جدی‌تری را علیه دولت سوریه اتخاذ کرده و اقدامات بسیار شدیدی را علیه کره شمالی انجام دهد و سطح روابط دیپلماتیک خود با این کشور آسیایی را پایین بیاورد.

وی در سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران گفت که اتحادیه اروپا می‌تواند و باید اقدامات بیشتری را علیه ایران انجام دهد تا به اقدامات این کشور در بی‌ثبات کردن منطقه پایان دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.