رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران از ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی و همچنین انتقال گاراژهای باربری در دو محله ولیعصر(عج) و شوش در منطقه ۱۵ خبر داد.

ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی محله ولیعصر(عج)/ انتقال گاراژهای باربری محله شوش

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت محله ولیعصر(عج) منطقه ۱۵ اظهار داشت:  نگهداری و رسیدگی از بوستان ها و فضای سبز، افزایش تعداد مخازن دفع زباله و سطل های تفکیک پسماند خشک در سطح محله، ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملان سد معبر از جمله دستفروش‌ها و وانت بارها، احداث آبنما در  بوستان ولیعصر(عج)، نظافت و رفت و روب، شستشوی معابر و فضاهای عمومی محله و تأمین روشنایی معابر سطح محله به ویژه محدوده پیرامونی بوستان ولیعصر از مواردی که در دست پیگیری است.

وی به پیشنهادات مطرح شده از سوی اهالی در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله اشاره کرد و گفت: احداث پارکینگ طبقاتی در سطح محله با مشارکت بخش خصوصی، سنگفرش  و مناسب سازی پیاده رو سازی سطح محله، ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت معابر، بازگشایی و تعریض خیابان طیب به منظور کاهش بار ترافیکی موجود در این محدوده و افزایش خطوط تاکسیرانی در سطح محله در دست بررسی است.

*تجهیز و نوسازی زمین چمن مصنوعی در سطح محله

پیرهادی گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز مواردی در دست پیگیری است که از آن جمله می توان به ترمیم، تجهیز و نوسازی زمین چمن مصنوعی در سطح محله، مساعدت مالی و معنویی به منظور برگزاری و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی و غیره در سطح مساجد، مدارس و سرای محله، ارایه تسهیلات به منظور بهره مندی اهالی از امکانات ورزشی و تفریحی و ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد و توزیع مواد مخدر در سطح محله اشاره کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حوزه معماری و شهرسازی محله موضوع استقرار دفاتر خدمات نوسازی در سطح محله به منظور اطلاع رسانی مناسب در راستای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و تسریع در بازسازی و نوسازی املاک بافت فرسوده با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست اهالی محله ولیعصر(عج) در خصوص افزایش گشت های نیروی انتظامی در سطح محله گفت: این موضوع به ناجا ارجاع شده است.

*محله شوش- منطقه ۱۵

وی در ادامه به شرایط محله شوش واقع در منطقه ۱۵ اشاره کرد و افزود: در این محله مواردی از جمله احداث بوستان و فضای سبز، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و آلاینده محیط زیست و عاملان سد معبر در ارتباط با واحدهای اوراقچی محدوده شوش و انتقال آن‌ها به خاورشهر، گارگاه‌های سنگبری، و انتقال آن‌ها به کهریزک و تبدیل این فضاها به مکانی نمایشگاهی به منظور فروش در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد: انتقال گاراژهای باربری در پهنه جنوب به ویژه خیابان‌های شوش غربی، مولوی، صاحب جمع، ری، فدائیان اسلام، خاوران و  انتقال آن‌ها به خارج از شهر و امحا حیوانات موذی اعم از موش، گربه از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

*بازپیرایی، ترمیم و بهسازی معابر در محله شوش

پیرهادی افزود: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز مواردی از جمله احداث پارکینگ طبقاتی، با مشارکت بخش خصوصی، بازپیرایی، ترمیم و بهسازی معابر در سطح محله، نصب پل عابر پیاده مکانیزه، بازگشایی و تعریض معابر زیر ۶ متر در سطح محله، ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت سطح معابر محله در دست بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: احداث مجموعه های ورزشی چند منظوره، فرهنگی، آموزشی و تفریحی در سطح محله، احداث خانه کشتی با پیشنهاد تملک حمام متروکه در سطح محله، ساماندهی معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در ارتباط با حضور وسیع اقوام مختلف از جمله مهاجران داخلی وخارجی به ویژه ساکنان افاغنه و تأثیر آن در سطح فرهنگ محله در حوزه فرهگی قابل بررسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: ساماندهی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد، فروشندگان و توزیع مواد مخدر، کارتن خواب ها،  نزاع و درگیری، سرقت در سطح محله از مواردی است که جهت اقدام به نیروی انتظامی ارجاع شده است.

وی افزود: احداث ساختمان سرای محله با پیشنهاد تملک یک باب مدرسه متروکه در محله مذکور از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

*بازنگری مجدد در طرح تفصیلی تهران به ویژه در محدوده شوش

پیرهادی افزود: در حوزه معماری و شهرسازی نیز پیشنهاداتی از سوی شورایاران مطرح شده که می توان به بازنگری مجدد در طرح تفصیلی تهران به ویژه در محدوده شوش تهران و ارایه طرح منظر شهری در ارتباط با محدوده قدیمی محله های شوش و مظاهری اشاره کرد.

وی افزود: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی ۳ سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات ۲۲۷ محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذی‌ربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.