میناب- همزمان با ایام دهه کرامت روستای کردر رضوی برای یازدهمین سال پیاپی جشنواره «آسمان هشتم» را در بخش های فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار می کند

روستای کردر رضوی در دهه کرامت میزبان جشنواره های فرهنگی و ورزشی می شود

به گزارش قدس آنلاین، دبیر جشنواره آسمان هشتم در نخستین نشست هماهنگی این جشنواره، ضمن تشریح برنامه‌های دهه کرامت در میناب، اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ و متنوعی برای میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، امام رضا(ع) و دهه کرامت در سطح شهرستان میناب پیش‌بینی‌شده است.

ابراهیم ذاکری با بیان این که جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم هر ساله در روستای کردر رضوی از توابع بخش بندزرک میناب برگزار می‌شود، افزود: امسال این جشنواره نیز به مدت ۱۰ روز همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت برگزار می‌شود.

ذاکری بیان کرد: جشنواره آسمان هشتم در بخش ورزشی، فرهنگی و هنری و بخش ویژه از دوم مردادماه در میناب آغاز می شود.

این فعال فرهنگی با ذکر این مطلب که جشنواره آسمان هشتم از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، گفت: امسال نیز با راه اندازی کاروان آسمان هشتم هشت ویژه برنامه جشن در هشت روستای میناب برگزار می شود.

وی عنوان کرد: رشته های ورزشی شامل تیر اندازی با تفنگ بادی، بازی های بومی و محلی،   تنیس روی میز، طناب کشی، فوتسال، دو میدانی، دوچرخه سواری و والیبال است.

ذاکری افزود: در رشته فرهنگی هنری هنری نیز حفظ پنج جزء و ۱۰ جزء قرآن کریم ویژه بانوان، قرائت قرآن کریم ویژه آقایان، اذان ویژه سنین زیر ۲۵ سال، احادیث رضوی، سرود رضوی و تئاتر رضوی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همایش ۵۰۰ نفری دختران در آئین آغاز به کار جشنواره و همایش رضوی در آئین پایانی جشنواره از برنامه های ویژه جشنواره یازدهم است.

وی گفت: علاقمندان به شرکت در بخش های مختلف جشنواره می توانند با مراجعه به کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیئت های مذهبی نام نویسی کنند و یا آثار خود را تا ۲۰ تیرماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.