حضرت آیت الله مکارم با بیان این که نباید تعبیراتی صورت گیرد که سبب عداوت شود، گفت:همه کاندیداها باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند، باید بدانند که فردایی وجود دارد و فردا را نباید خراب کنند.

حضور مردم در پای صندوق های رأی دشمن شکن باشد/ خانواده های کارگران معدن باید حمایت شوند

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) گفت: آرامش غنیمت بزرگی بوده و سلب آرامش غرامت سنگینی است.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم در دنیای امروز کمبود آرامش است، نسبت به گذشته آرامش بسیار کمتر شده است، یکی از اطبا بیان می کرد که ۷۰ درصد مردم دچار استرس و افسردگی هستند، یکی از عوامل سلب آرامش حرص بر دنیا و مال و مقام است، حریص بودن آرامش انسان را از بین می برد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عامل دیگر سلب آرامش را بی اعتمادی دانست و اظهار داشت: وقتی مردم به یکدیگر اعتماد نداشته باشند آرامش نخواهند داشت، وقتی همه از یکدیگر بترسند و کسی جرأت نکند مال خود را به دست دیگری بدهد چنین مشکلی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: زندگی ماشینی عامل دیگر سلب آرامش است که آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک های سنگین از جمله مشکلات آن است، فقط ماشین تولید می کنند و می فروشند در حالی که باید به ازای ماشین ها خیابان و راه درست شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مهم ترین عامل عدم آرامش ضعف ایمان است، ابراز داشت: خداوند در دل های با ایمان آرامش ایجاد می کند، ایمان سبب می شود که انسان احساس تنهایی نکند و بداند که تکیه گاهی بسیار قدرتمند دارد، انسان با ایمان می داند که اگر در برابر مشکلات صبر کند اجر بسیار دارد و هر زمانی که مشکلی پیدا کند ذکر خدا را می گوید و آرام می شود.

وی با تبریک سالروز ولادت امام زمان(عج) عنوان کرد: یکی از عوامل آرامش انتظار ظهور امام زمان(عج) است، امید و انتظار به ظهور انسان را آرام می کند، چیزی که به جوانان و ایثارگران در جنگ تحمیلی آرامش می داد ارتباط با خدا واهل بیت(ع) و انتظار ظهور بود، اگر انسان تمام دنیا را داشته باشد اما از آرامش بهره ای نبرد فایده ای ندارد.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: ما از مردم در این انتخابات دو کار را انتظار داریم، اول این که صحنه رقابت انتخابات را تبدیل به عداوت نکنند، دشمن بذر عداوت را در تبلیغات انتخاباتی می پاشد که بعدا نتوانیم با هم زندگی کنیم، بعد از انتخابات و هرکس که انتخاب شد می خواهیم دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم و در برابر هجوم دشمن خارج بایستیم.

وی اضافه کرد: اگر بذر عداوت و اختلاف را امروز بپاشیم و فردا کینه ها در سینه ها باقی بماند نمی توانیم دست به دست یکدیگر بدهیم و مملکت را از مشکلات رهایی ببخشیم، نباید تعبیراتی صورت گیرد که سبب عداوت و دشمنی شود، همه کاندیداها باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند، باید بدانند که فردایی وجود دارد و فردا را خراب نکنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: کدام عقلی اجازه می دهد که رقابت را تبدیل به عداوت کنیم و فردا مقابل یکدیگر جبهه گرفته، کارشکنی کنیم و نگذاریم کارها پیش رود، مسیر انتخابات باید مسیر محبت، ادب، دوستی، اتحاد و صمیمیت باشد.

وی افزود: مسأله دیگر این است که حضور مردم در پای صندوق های رأی باید دشمن شکن باشد، ممکن است کسی دین و مذهبی نداشته باشد اما به کشور علاقه دارد و دوست دارد که مملکت امنیت داشته باشد و پیشرفت کند از این رو باید پای صندوق رأی بیاید تا دشمن مأیوس شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: بنده نسبت به هیچ از کاندیداها اظهار نظر نکرده و نخواهم کرد و هر کدام از آن ها هرچه نوشتند و گفتند یا می گویند خلاف و اشتباه است، بنده مطلقا نگفته و نمی گویم و مصحلت هم نیست، این که به چه کسی رأی می دهم خود و خدای من می داند و حتی به نزدیکان خود هم نگفته ام.

وی با اشاره به تحولات اخیر بحرین اظهار داشت: اخیرا آل خلیفه مجددا فشار بر شیعیان را تشدید کرده و دوباره صحبت از محاکمه شیخ عیسی قاسم می کند و می خواهند فشار بیاورند، حکام بحرین باید سر عقل بیایند، این حکام باید بدانند و تجربه نشان داده که چنین فشارهایی نتیجه عکس می دهد و مردم را مصمم تر می کند، ممکن است که اگر فشارها بیشتر شود رشته از دست آن ها خارج شود و تظاهرات مسالمت آمیز تبدیل به تظاهرات دیگری شود.

این مرجع تقلید ابراز داشت: حکام بحرین باید درد مردم را ببیند و خواسته های آنان را بدانند، خواسته های مردم چیز زیادی نیست از این رو این خواسته ها را باید عمل کنند و بر شیعیان فشار نیاورند، چشم تمام شیعیان دنیا به آنجا دوخته شده که بییند نتیجه چه می شود از این رو حکام بحرین نباید کینه و عداوت صدها میلیون نفر را به خود نخرند، مسیر در بحرین باید تغییر کند هرچند که آمریکا و عربستان سعودی اجازه نمی دهد و می خواهند دشمنی و عداوت وجود داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حادثه دردناک معدن گلستان، توجه به کارگران مظلوم معدن را ضروری دانست و عنوان کرد: این کارگران مظلوم کار بسیار سختی دارند اما حقوق آن ها زیر یک میلیون است، این افراد باید چند برابر کارکنان دیگر حقوق بگیرند، جان آن ها در معرض خطر است و هزار و ۸۰۰ متر زیر زمین باید کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: گفته می شود چندین ماه است که حقوق این کارگران معدن را نداده اند، عجب انصافی است، چرا به این موارد رسیدگی نمی شود؟ باید یقه کسی را که از این معدن استفاده می کند و سرمایه می اندوزد بگیرند و حقوق کارگران را زنده کنند، خانواده های کارگران معدن به ویژه کسانی که اخیرا جان باختند باید حمایت شوند، چه بی انصافی هایی در گوشه و کنار می شود و کسی خبر ندارد و وقتی حادثه ای پیش می آید معلوم می شود که چه خبر است؛ مسؤولان نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.