حضرت آیت الله سبحانی مشکلات امروز مسلمانان را نتیجه انحراف از مسیر اهل بیت(ع) دانست و گفت: اگر افراد خط اهل بیت(ع) را در پیش می گرفتند بسیاری از مشکلات امروز مسلمانان حل می شد.

مشکلات امروز مسلمانان نتیجه انحراف از مسیر اهل بیت است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به تأکیدات دین اسلام و شیعه مبنی بر استحکام بنای خانواده گفت: اسلام تأکید دارد خانواده که بهترین بنا نزد خداوند به شمار می رود باید محفوظ بماند.

وی افزود: خداوند متعال برای این که این خانه ویران نشود قید و بندهای بسیاری در نظرگرفته است، در روایات آمده که بهترین خانه نزد خداوند جایی است که در آن ازدواج باشد و شوم ترین خانه جایی است که در آن طلاق صورت گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اسلام قید و بند طلاق را زیاد کرده تا زندگی افراد خراب نشود، اظهار داشت: از طرفی برای ازدواج قیدها و بندها کم است که انجام شود؛ این نشان دهنده اهمیت اسلام برای جایگاه خانواده است.

وی مشکلات امروز مسلمانان را نتیجه انحراف از مسیر اهل بیت(ع) دانست و ادامه داد: پیامبر اسلام در آخرین روزهای حیات سران را جمع کردند و درخواست کاغذ و قلمی کردند تا مطلبی بنویسند که مسلمانان بعد از ایشان گمراه نشوند اما عده ای اجازه ندادند، سؤال می شود چرا با وجود این که برخی اجازه ندادند پیامبر مطلب را ننوشتند؟

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که کسانی که لسان و زبان پیامبر را بی ارزش کردند بعدا نامه ایشان را هم بی ارزش می کردند، ابراز داشت: در این صورت ضرر بسیار بود، انحراف از اهل بیت(ع) مسائل و مشکلاتی برای مسلمین ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: اگر خط اهل بیت(ع) را می گرفتند بسیاری از مشکلات مسلمانان حل می شد، نگذاشتند پیامبر مطلب را بنویسد اما خود ایشان به مسجد رفتند و حدیث ثقلین را خواندند، شیعیان باید شکرگزار باشند که از اهل بیت(ع) تبعیت می کنند.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.