شیراز- معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه گردشگری رویداد یکی از انواع گردشگری است، گفت: تقویم رویدادهای گردشگری در استان فارس تهیه می‌شود.

تقویم رویدادهای گردشگری در استان فارس تهیه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، موید محسن‌نژاد با اشاره به اینکه امروزه جشنواره‌ها و رویدادها یکی از روبه رشدترین بخش‌های تجارت گردشگری است که با عنوان «گردشگری رویداد» شناخته می‌شود، اظهار داشت: رویدادها، مراسم، آئین‌های سنتی و مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، اعیاد و یادروز بزرگان ادب و هنر استان فارس ظرفیتی برای توسعه گردشگری رویداد است.

وی گفت: برپایی جشنواره گل و گلاب میمند فیروزآباد، لایزنگان داراب، جشنواره نرگس‌زارهای شهرستان کازرون و بسیاری از جشنواره‌های دیگر ظرفیتی نهفته در استان فارس برای توسعه گردشگری رویداد است.

محسن‌نژاد افزود: در این نوع گردشگری نه تنها رویداد و جاذبه گردشگری معرفی می‌شود بلکه گردشگران با صنایع دستی و فرهنگ خاص هر منطقه نیز آشنا می‌شوند به همین دلیل نخستین اقدام برای توسعه گردشگری رویداد معرفی و شناسایی این رویدادها است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس بیان کرد: تقویم رویدادهای گردشگری استان فارس برای شناسایی این رویدادها و معرفی آنها به آژانس‌ها و تورهای گردشگری تهیه می‌شود.

محسن‌نژاد با تاکید بر لزوم ارائه بسته‌های تبلیغاتی برای آژانس‌های مسافرتی برای جذب بیشتر گردشگر در این زمینه عنوان کرد: برپایی جشنواره‌هایی با محوریت معرفی محصولات کشاورزی چون خرما، غوره، لیمو و گل‌های نرگس و محمدی نه تنها مناطق مختلف استان را به گردشگران معرفی می‌کند بلکه سبب رونق اقتصادی مناطق نیز می‌شود.

وی اظهار داشت: رویدادهای استان فارس در ابعاد مختلف کشاورزی، ادبی و نمایشگاهی می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی و در سطح ملی، استانی و محلی برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.