وزیر اقتصاد با بیان اینکه عدالت به معنای برابری و مساوات نیست، گفت: تلاش این است که فاصله طبقات درآمدی با پرداخت یارانه و اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان کم کنیم.

تلاش برای کاهش فاصله طبقاتی با پرداخت یارانه نقدی

به گزارش قدس آنلاین، علی طیب‌نیا امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران که به جای پرداختن به عملکرد دولت یازدهم، طوری سخن گفت که به پاسخ وعده کاندیداها و نطق انتخاباتی بیشتر شبیه بود، اظهار داشت: انتخابات می‌تواند، به بیان چالش‌های اقتصادی ایران تبدیل شود و کمتر نقد علمی از مناظرات و گفت‌وگوها دیدیم. عمده مباحث نه نقد، بلکه ایراد به سیاست‌های دولت بود و آسیب‌شناسی و راه‌حلی باید داده شود که عمدتاً وعده و شعار داده شد که عملی کردن آن امکانپذیر نیست.

طیب‌نیا در مورد تقسیم جمعیت کشور به ۴ درصد و ۹۶ درصد و استفاده ۴ درصدی‌ها از تسهیلات بانکی گفت: نحوه و شیوه توزیع درآمدها اگرچه براساس معارف اسلامی باید بر مبنای عدالت باشد، معنی آن برابری و مساوات نیست. عدالت حکم می‌کند کسانی که تلاش و خلاقیت داشته‌اند، ثمره بیشتری بگیرند، اما نابرابری ناموجه در نظام اسلامی قابل قبول نیست. تلاش این است فاصله طبقات درآمدی کم کنیم که با استفاده از پرداخت نقدی و یارانه‌ها خواهد بود و نیز از ثروتمندان مالیات بیشتر و تصاعدی بگیریم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.