اهواز- معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان از اعزام ۲۶۰ گروه‌های جهادی به مناطق دور دست در قالب تیم‌های ۳۰ نفره خواهران و برادران خبر داد.

اجرای ۲ هزار پروژه عمرانی محرومیت زدایی/ ۲۶۰ گروه‌جهادی به مناطق محروم اعزام شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ عبدالرضا حاجتی ظهر  چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی با اشاره به قطعی آب و برق خوزستان در بهمن‌ماه سال گذشته و تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به این مسأله، اظهار کرد: با ابلاغ فرمانده کل سپاه در این عرصه با تمام توان وارد شد و تفاهم نامه‌ای را با منابع طبیعی امضا کردیم.

وی افزود: ۳۵۰ هزار هکتار کانون ریزگرد در خوزستان وجود دارد و بسیج ۴ هزار هکتار آن را هدف کاری خود قرار داده است. همچنین باتوجه به شرایط بسیج موفق شد که در ۱۶۰۰ هکتار ۴۰۰ هزار نهال را کشت کند و در این زمینه بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از مردم محلی کمک کردند.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: کاشت ۱۴۰ هزار نهال در شهرستان هندیجان و جاده دیلم تنها تجربه بسیج در زمینه نهال‌کاری بود.

حاجتی اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال ۷۹ به دستور رهبرمعظم انقلاب تاسیس شد و اکنون هفدهمین سالگرد تاسیس این سازمان است.

وی با اشاره به این‌که در کشوری با جمعیت ۸۰ میلیونی و در خوزستان با این گستردگی، دولت به تنهایی نمی‌تواند به ماموریت خود بپردازد، اظهار کرد: سپاه در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و کشاورزی و منابع طبیعی به کمک دولت آماده است.

۲ هزار پروژه عمرانی محرومیت زدایی در سال گذشته

معاون اجرایی سپاه حضرت حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به این‌که در حوزه محرومیت زدایی ۲ هزار پروژه عمرانی در سال ۹۵ انجام شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها شامل احداث و تکمیل مساجد، مدارس، خانه عالم و منازل محرومین، سرویس‌های بهداشتی و غسالخانه در روستاها است.

وی با بیان این‌که در بخش غیرعمرانی برای بیش از دو هزار و ۷۴۳ مورد با همکاری کمیته امداد ۱۹ قلم جنس اساسی مایحتاج خانواده‌های که نوپا تهیه شد، افزود: کمک به بیماران صعب‌العلاج و تهیه وسایل فرهنگی و تبلیغی بیش از ۱۵۰ مسجد از دیگر اقدامات است.

حاجتی با اشاره به توزیع ۳ هزار کفش و کیف در بین دانش‌آموزان محروم و فرزندان عشایر خوزستان، خاطرنشان کرد: اعتبارات سال ۹۵ در بخش عمرانی بیش از ۲۰ میلیارد تومان جهت محرومیت زدایی در پروژه‌ها هزینه شد؛ در سال جاری نیز اعتبارات در همین اندازه است.

وی با بیان این‌که ابلاغ جدید سپاه در زمینه پیشرفت و آبادانی و ورود بسیج سازندگی در دهستان‌های محروم است، گفت: حسینیه شادگان، گمبوعه حمیدیه، شهیون، دهستان‌های لالی و ایذه این ۵ مورد هستند.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: برای هرکدام از این دهستان‌ها ۱۴ میلیارد تومان مشخص شده و بنا شد که همین اندازه مبلغ را دولت در دهستان‌ها هزینه کند.

حاجتی با بیان این‌که در حوزه اقتصاد مقاومتی ۱۵۰۰ کارگاه کوچک و زودبازده اقتصادی را در سال ۹۵ مد نظر قرار دادیم، ادامه داد: از این طریق ۳ هزار شغل مستقیم و ۶ هزار غیرمستقیم ایجاد شد.

وی با اشاره به این‌که ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به کارآفرینان بخش‌های شتر مرغ، بوقلمون، دام سبک و سنگین، تولید قارچ، بلدرچین، صنایع دستی و تبدیلی، پرورش زنبور اعطاء شده است، ادامه داد: این وام‌ها بین ۳ تا ۳۰ میلیون تومان بودند؛ برای امسال نیز همین مبلغ با سودهای کمتر در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان از اعزام ۲۶۰ گروه‌های جهادی به مناطق دور دست در قالب تیم‌های ۳۰ نفره خواهران و برادران خبر داد و گفت: نگران کننده است که همچنان خانه‌های از خشت داشته باشیم و این گروه‌های اجرایی به مدت ۳ تا ۵ روز به تکمیل و مرمت این خانه‌ها می پردازند.

حاجتی با بیان این‌که شاهد اتفاقی جدید در حوزه اردوهای جهادی خواهیم بود که گروه‌های بسیاری از کشور همانند اردوهای راهیان نور در خوزستان حضور خواهند یافت، گفت: اساتید دانشگاه و متخصصین پزشکی در حوزه‌های تخصصی چشم، قلب، ریه همراه با تجهیزات در روستاها مردم را معاینه و ویزیت میکردند.

وی با اشاره به این‌که در دو سال اخیر بالغ بر ۱۵ هزار نفر از گروه‌های جهادی سراسر کشور در خوزستان فعالیت داشتند، بیان کرد: از این تعداد ۵ هزار نفر در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، عمرانی و زیباسازی فعالیت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.